Inlägg från: Anonym (Em) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Em)

Är man otrogen om man…

I mitt förhållande hade det varit otrohet. Tycker inte att det är okej för att det sker över nätet

• Anonym (Em)
    Tukt skrev 2024-09-29 10:41:35 följande:
    Om det är otrohet, vad skulle du använda för ord om du har har sex med någon irl?
    Otrohet det också såklart. Vill man visa att man tycker att det är en värre form av otrohet är det ju bara att lägga till ett förstärkande ord.
  • Anonym (Em)
    Ascendere skrev 2024-09-29 12:06:13 följande:
    Otrogen, otrognare, otrognast
    Ja, lite så. Men jag skulle snarare använda ord som grov och oförlåtlig otrohet om min partner gick så långt som ett samlag irl. Jag tycker att det är värre än samma handling över nätet - men båda grejerna är otrohet för oss.
  • Anonym (Em)
    Ascendere skrev 2024-09-29 12:18:01 följande:
    Vi får införa begreppen "vårdslöshet i förhållande",  "ringa otrohet",  "otrohet av normalgraden", "grov otrohet" och "synnerligen grov otrohet".
    Förstår att du driver men ja, lite så faktiskt. Otrohet är en bred kategori. Såklart är det mycket värre om en person har en älskarinna i åratal än om en person sexchattar lite på nätet. Många ord i svenskan som är breda och behöver förstärkas när handlingen är allvarlig. Inget konstigt.
Svar på tråden Är man otrogen om man…