Inlägg från: Anonym (Menskopp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Menskopp)

Hjälp mig vad ska jag göra

Hej Ts! Hur går det? Brukar det bli så att du blir orolig att du glömt ta ut en gammal tampong eller hände det bara nu? 

I sånna fall skulle jag tipsa om en menskopp istället.
    Jag tyckte tampong var lite läskigt och obehagligt då det oftast blev så torrt varje gång man skulle sätta i en ny. En menskopp kan du låta sitta i 12 timmar utan att tömma om du inte har jättemycket flöde. Återanvändbar upp till flera år. Hade min förra i 5 år men nu har jag skaffat en ny igen för 135 kr på apotea. Använder Belladot Evelina. 

• Anonym (Menskopp)
    Anonym (klanten) skrev 2024-09-28 20:24:12 följande:

Ja det rinner ut blod iallafall men OM det sitter en därinne så kan den ju vara mättad nu och det rinner förbi ändå. Har glömt tamponger i förut men att jag blir orolig hände bara nu, men kan säkert hända igen

Jag har faktiskt en menskopp någonstans, tyckte den gjorde så ont men min syster använder en, hon har fött barn kanske går bättre då? Har du fött barn? 

Kanske ska försöka igen?

Nej, jag har inte fött barn och har inte en onormalt ?stor slida. Skulle nog säga mindre. Finns olika storlekar beroende på märke tror jag. Min första menskopp var i storlek 1 och nu har jag köpt en ny från Belladot och den är lite mindre i storlek. Kan vara så att du inte satt in menskoppen ordentligt och att den måste upp liiite till eller så har du inte klippt av ?svansen? ordentligt. 

Jag minns att jag hade lite svårt med skav pga den avklippta svansen i början men jag hade inte klippt av den tillräckligt mycket. Men om menskoppen sitter på sin plats ska den absolut inte kännas. Inte det minsta. Jag skulle aldrig gå tillbaka till tampong igen nu när jag använt menskopp i så många år. Det är verkligen så värt det. 

Försöka att ge det en chans om du skulle vilja testa men det hade ju varit bra om du ibland glömmer bort om du tagit ut en tampong. Menskoppen känner du så tydligt bara genom att känna med toppen av ett finger. Man behöver inte köra in ett helt finger för att kolla att den är det. 

Svar på tråden Hjälp mig vad ska jag göra