Anonym (Menskopp) skrev 2024-10-01 16:45:15 följande:
Nej, jag har inte fött barn och har inte en onormalt ?stor slida. Skulle nog säga mindre. Finns olika storlekar beroende på märke tror jag. Min första menskopp var i storlek 1 och nu har jag köpt en ny från Belladot och den är lite mindre i storlek. Kan vara så att du inte satt in menskoppen ordentligt och att den måste upp liiite till eller så har du inte klippt av ?svansen? ordentligt.
Jag minns att jag hade lite svårt med skav pga den avklippta svansen i början men jag hade inte klippt av den tillräckligt mycket. Men om menskoppen sitter på sin plats ska den absolut inte kännas. Inte det minsta. Jag skulle aldrig gå tillbaka till tampong igen nu när jag använt menskopp i så många år. Det är verkligen så värt det.
Försöka att ge det en chans om du skulle vilja testa men det hade ju varit bra om du ibland glömmer bort om du tagit ut en tampong. Menskoppen känner du så tydligt bara genom att känna med toppen av ett finger. Man behöver inte köra in ett helt finger för att kolla att den är det.
Tack snälla att du vill förklara så mycket
Det kan nog ha varit så att jag inte tryckte upp den tillräcklig? Men är rädd att sen inte kunna nå upp för att få ut den igen också?Den jag har heter mooncup size B. Man skulle typ vika ihop den och föra in, sen vecklar den ut sig därinne. Och det var när den vecklade ut sig som gjorde så ont
men är det inte svårt att få ut den om man inte har kvar så mycket av den svansen att dra i?