• molly50

När går gränsen för mobbning?

Anonym (S) skrev 2024-09-30 14:53:06 följande:

Idag har barnet blivit utsatta igen både ord, knuff och slag. Vi ska åka dit och prata med skolan. Dottern vill byta skola, jag vill också byta eftersom det ändå finns flera skolor som är närmast hemmet men pappan vill ha kvar på samma skola. 

Vet du om det är fler barn som blir utsatta? I så fall tycker jag du ska prata med deras föräldrar också och att ni sedan går ihop och pratar med skolan.
    Jag tycker det är barnet som beter sig illa som borde få byta skola. Inte din dotter.
  • molly50
    Anonym (S) skrev 2024-10-02 09:54:33 följande:
    Vet faktiskt inte. Har ingen kontakt med de andra föräldrarna än. Allt är så nytt. 
    Ok. Du kanske kan ta reda på det?
    Jag tycker,som sagt,inte att din dotter ska behöva byta skola och slitas upp från sina kompisar pga ett barn som beter sig illa.
    Det är det barnet som borde få byta.
  • molly50
    Anonym (S) skrev 2024-10-02 17:02:10 följande:

Försöka går ju alltid. Men skolan kommer ju inte ge ut uppgifter om föräldrarna. Vi tar tag i det här på det sätt som går. I vanliga fall tycker jag att de som mobbar ska flytta på sig. Men eftersom hon inte går i en skola nära hemmet och det finns flera skolor som är närmare och hon bara gått där 6 veckor så byter jag hellre skola åt henne. 

De borde väl i alla fall få berätta vad föräldrarna heter?
    Eller om du skulle råka träffa dem i skolan och kan prata med dem där.
  • molly50
    Anonym (S) skrev 2024-10-02 21:12:47 följande:
    Jag tror inte dom gör det. De verkar vara väldigt försiktig med att ge ut uppgifter över lag där. 
    Ok. Jag skulle kunna förstå det om ett barn t ex lever under skyddad identitet eller så.
    Men annars borde de väl kunna ge dig deras namn.
  • molly50
    molly50 skrev 2024-10-03 20:45:17 följande:
    Ok. Jag skulle kunna förstå det om ett barn t ex lever under skyddad identitet eller så.
    Men annars borde de väl kunna ge dig deras namn.
    Eller försöka ordna med ett möte med föräldrarna till de andra barnen.
Svar på tråden När går gränsen för mobbning?