• Tusselina

Upp till kamp mot prussiluskorna

Nej det har jag aldrig upplevt och då är jag inte i närheten av ?vanilj? utan långt utan ens ?normal-kinky?
    men visst det kanske är något super nytt senaste veckorna?  Har inte skrivit på ett tag. Har varit medlem runt 12 år tror jag och alltid läst mer än jag skrivit men är i perioder mer aktiv. 

Däremot har det bliv en ökande andel som inte verkar riktigt ha känsla för takt och ton eftersom det blivit så mycket mindre aktivt då forum mer fallit ur tiden och fler ?normala? försvunnit och FL blivit mycket sämre skött. I ett aktivt forum så självmodereras det i ganska stor utsträckning då det även förekommer så mycket konstruktiva och uppskattade inlägg och trådar att de positiva exemplen gör det lätt för nya att se var rimligt beteende ligger. Numera är det ganska dominerat av människor med sociala problem och svårigheter som inte klara av att se när de beter sig olämpligt utan bara spammar vidare. Det gör folk i allmänhet irriterade tillslut och irriterande människor som inte har tålamod kvar biter ifrån på lite allt möjligt. 

Men en hel del av argumenterandet här avslöjar en annan stor del av problemet. Att sex dlen p FL existerar gör det inte till ett ?sex forum? familjelivs forumdel är ETT forum. Det är en del av det hela så både argumenten om att det är ett sex forum man inte ska gå in på (det är inte ett sex foru) OCH de om att bara för att det heter familjeliv ska det inte förekomma (uppenbarligen har ägarna lagt in det som möjligt ämne) är felaktiga.

Det mest förekommande sättet att läsa ett forum med så oerhört många olika avdelninga/ämnen men relativt låg aktivitet som FL är via sidan ?senaste? alltså kommer de allra flesta se alla aktiva trådar utan att de aktivt går in för att se sex trådarna. 

Det underlättar ju heller inte att sidorna med regler sedan länge slutat fungera och att folk inte vet att vissa sorters trådar helt enkelt inte är tillåtna 

• Tusselina

Sen vet jag inte vad det nya lättkränkta över tummen ner kommit från där folk verkar bli helt galna över att fått några sådana. Alla kommer aldrig gilla allt man skriver 

Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna