Inlägg från: Anonym (Lazze) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lazze)

Upp till kamp mot prussiluskorna

Jag får ibland mina inlägg borttagna. De är inte hatiska, tvärt om är de kärleksfulla och kanske lite för erotiska för att moderatorerna ska låta dem passera. Som när jag beskrev ganska detaljerat om oralsex i vårt hem. Vilket var precis det som den aktuella TS hade frågat efter.

Just som TS skriver så skulle jag önska en större öppenhet för sexuella variationer och detaljer. Det som behöver modereras bort är hatinlägg, misstänkliggöranden av andra, dålig stämning av olika slag.

Kärlek är bra grejer.

• Anonym (Lazze)

Blir alltid lika förvånad när människor går in på ett diskussionsforum om sex och blir upprörda över att det diskuteras sex där.

• Anonym (Lazze)
    Anonym (?) skrev 2024-10-01 15:13:07 följande:
    Du förstår inte att sex och samlevnad kan diskuteras på olika sätt?
    Jo, visst förstår jag det. Men det är nog ganska svårt att sätta upp exakta regler för vad som får sägas och inte sägas, så att alla här blir nöjda. Om man har lätt att bli upprörd av sexprat så ska man kanske undvika att vara inne på "Sex och samlevnad", och välja andra avdelningar på FL.
  • Anonym (Lazze)
    Anonym (?) skrev 2024-10-01 15:51:06 följande:
    Då förstår jag inte att du är så förvånad. Folk kan ju vara intresserade av att diskutera sex och samlevnad utan att vilja läsa en massa kåta inlägg. När det fanns regler på FL, så var det väl just det som gällde om jag inte minns fel. Inga kontaktförsök och inga kåta inlägg. Tycker inte att det borde vara så jättesvårt att balansera.

Om man känner sig kåt, välj en annan sida.
    Om man vill diskutera ämnet, välj FL.
    Nu har du tydligen en viss definition av vad som är "kåta inlägg". Men andra har andra värderingar än du, och deras värderingar behöver inte vara fel. 
  • Anonym (Lazze)
    Anonym (?) skrev 2024-10-01 16:07:53 följande:
    Vet inte om det är så komplicerat egentligen? Kåthet är väl ingen värdering. Kåta inlägg är till exempel att beskriva sexakter och göra det väldigt ingående (liknande en porrnovell).
    Som sagt, du har din definition, andra har andra definitioner.
  • Anonym (Lazze)
    Cathariiina skrev 2024-10-01 23:04:27 följande:
    Håller inte med, analsex är verkligen inte någon normal praktik. Det kan stämma att ganska många har det nu, men det betyder inte att det är bra eller rätt, utan det betyder att människor har påverkats av porren - och av trådar på diverse internetforum.

Det värsta är att det är tjejer/kvinnor som drabbas. Männen tror att det ska vara så, och sedan pressar eller tvingar de sina kvinnor till det, och dessa får i värsta fall permanenta skador. Detta är inget som man ska göra reklam för på ett forum, där många unga mammor håller till och läser. 
    OK, då har vi fått ett exempel på vad du tycker att man inte ska skriva om i forumet för Sex och samlevnad: Analsex.

Det tycker jag att man ska. Jag är inte så intresserad av det, men behöver ju inte gå in och läsa i den tråden.
  • Anonym (Lazze)
    Cathariiina skrev 2024-10-02 12:36:23 följande:
    Det finns andra anonyma forum som är avsedda för rent sexprat. Familjeliv är en familjesajt, målgruppen är i första hand gravida kvinnor och föräldrar med företrädesvis yngre barn. Här förväntar man sig sådana frågor som "Hur fort kom ni andra igång med sexlivet igen efter förlossningen?", eller "hur bär ni er åt för att ha sex utan att barnen märker det?" - men inget grövre. 
    Så tycker alltså du, och du har rätt till din åsikt. Men det är bara en åsikt av många.

Målgruppen för Familjeliv trodde jag var familjer. De kan se olika ut.
  • Anonym (Lazze)
    Anonym (Elvartonio) skrev 2024-10-02 14:30:03 följande:

Sexnoveller är inte tillåtna. Inte heller att söka sexuella kontakter eller vara grov med s.k. ?Runktrådar?.

Jag har själv rapporterat många sådana texter och moddarna brukar vara snabba med att radera dem
    också.

Familjeliv är således inte en plats ämnad för sexuellt explicita texter och utsagor. Olämpligt och respektlöst att nyttja forumet för att tillfredsställa sig själv är det dessutom. Finns redan äkta sexsidor i överflöd för sådana ändamål.

Men snälla, du kan väl åtminstone ha förståelse för att det kan vara svårt att sätta absoluta gränser, och att alla människor har olika gränser?

Ren raggning går ju bort, förstås, liksom inlägg som bara verkar vara skrivna för att den som skriver ska bli upphetsad själv.

Men prussiluskorna ska tagga ner, tycker jag.
  • Anonym (Lazze)
    Anonym (Elvartonio) skrev 2024-10-02 14:44:27 följande:
    Nej, jag har ingen förståelse för ert osmakliga behov av att blotta era egna sexliv med diverse perversioner, här på en familjeplats, där kvinnor vill känna sig trygga och fredade från mäns pådyvlande av sånt.

Det räcker redan med all sexfixering män upprätthåller i riktiga livet. Vi behöver inte att ni stövlar in här och försöker dra ner kvinnliga medlemmar i ert porrträsk.

Gå nån annanstans. Här är det inte välkommet.
    Och ibland är det någon kvinna här som försöker dra ner oss män i sitt porrträsk. 

I mina öron låter dina inlägg väldigt moralistiska, och som att du har patent på vad som ska vara tillåtet.
Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna