Inlägg från: Anonym (Läs på) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Läs på)

Upp till kamp mot prussiluskorna

Anonym (A) skrev 2024-09-29 19:47:04 följande:
    Vad fick du ut av att vara strippa på en klubb förut? Fick du ha det lite kul? Fick du träffa folk och få ha det lite roligt?

Kan man få ha samma om man är introvert på internet, eller är det olagligt?
    Sexchattande är emot reglerna på detta forum. Sånt får man göra i PM och inte i öppna trådar. 
  • Anonym (Läs på)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 20:05:50 följande:
    Hon kan nog svara för sig själv ska du se, utan att du försöker göra något. 

"läs på" har inte tid. Lär er att bete er.
    Min text var riktad till dig, ingen annan.

Jag beter mig redan på ett bra sätt. Medlemmar som sexchattar gör det inte, ni byter mot reglerna. 
  • Anonym (Läs på)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 20:08:34 följande:
    "läs på" fixa din attityd 
    Det är inget fel på min attityd. Bättra på din egen istället och använd inte familjeliv som din privata sexchatsida. 
  • Anonym (Läs på)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 20:14:25 följande:
    And? Jag pratade med henne. Att inte avbryta när folk pratar är en social regel och hör till hyfs. 

The Negative Effect of Interruptions
    You won?t hear what the speaker was going to say. The speaker may have been going to say something interesting or important. But you have talked over it, and you can?t be sure they will try to state the information again.

You appear to lack self-control. If you can?t wait until someone finishes speaking, it could cause the other people in the conversation to believe you do not have much self-discipline. This could be especially problematic if your coworkers or boss have this opinion of you.

People will think you are rude. Most people believe that interrupting people while they are speaking is rude. It could even cause the speaker to believe you don?t respect them.
    Om du inte vill prata med mig så gjorde du fel i att citera mig. Jag svarar tillbaka när någon skriver svar till mig. Konstigare än så är det inte. 

Och jag har inte avbrutit någonting. Har full rätt att citera vem jag vill. 
  • Anonym (Läs på)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 20:15:19 följande:
    Åh, ville du bara ta din tid att böla? Bättre att alla andra är tysta så du kan följa reglerna? 
    Jag har inte bölat. Löjlig halmdocka från dig. Du är ju den enda som bölat i tråden ser man.

Och nej, jag har inte uppmanat någon att vara tyst, ännu en löjlig strawman. Enbart påpekat hur reglerna ser ut och att du som medlem har skyldighet att följa dessa. 
  • Anonym (Läs på)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 20:24:12 följande:
    Sitta och säga åt folk att "läs på" är att uppvisa en attityd ditt lilla stolpskott...
    Och om du tror att försöka styra hur någon annan ska svara mig tillbaka ingår i något jävla regelverk någonstans så har du missat några gränser socialt rätt grovt. 
    Nej, du är det enda stolpskottet här som uppenbarligen inte vill förstå eller ta hänsyn till forumets regelverk.

Jag har inte försökt styra hur någon ska svara dig. Ännu mer blaj och snömos från din sida. 
  • Anonym (Läs på)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 20:27:50 följande:
    Det vi gör här i tråden är att ha en diskussion om det, och det är du rätt så dålig på.
    Nej, det är jag inte. Inte sämre än vad du skulle vara som tar till med förolämpningar så fort någon inte håller med dig. Kasta inte sten i glashus. 
  • Anonym (Läs på)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 20:33:26 följande:
    Det har du rätt i.. Nu ska jag ignorera dig hädanefter och se nu vad hon svarar. Förmodligen är det mera intressant och mer en diskussion än det du själv knåpade ihop. 
    Du om någon diskuterar inte nåt vidare bra själv så igen, kasta inte sten i glashus. 
  • Anonym (Läs på)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 20:40:04 följande:
    Who? Regelbok? 
    Redan sagt hur reglerna ser ut. 
  • Anonym (Läs på)

Finns inget kärleksfullt i att äckla sig med snuskprat på ett familjeinriktat forum där barn möjligen kan befinna sig.

Jag kommer att fortsätta anmäla såna texter och trådar. sånt som inte hör hemma på ett familjeforum utan snarare en porrsida. Moderatorerna är bra på så sätt att de brukar lyssna och vara på vår sida, vi som sköter oss.

• Anonym (Läs på)
    molly50 skrev 2024-09-30 16:59:28 följande:
    Jag tänker att vill manb dela med sig av detaljer om sitt sexliv så är det kanske bättre att skapa en privat grupp för detta ändamål,så kan alla som vill gå med där.
    Det passar sig kanske inte i ett öppet diskussionsforum.
    Alla är kanske inte så intresserade av att höra smaskiga detaljer om andras sexliv.
    Eller ens se rubrikerna. Blir själv äcklad bara av att läsa såna vilket är oundvikligt när man loggar in här.

Asociala kufar förstår visst inte det mest grundläggande av socialt vett och etikett. Att det inte är lämpligt att använda ett familjeforum som en porrchat.
  • Anonym (Läs på)
    MrLovely skrev 2024-09-30 22:31:17 följande:
    Här har vi problematiken i ett nötskal.

Enligt den övergripande cancelkulturens värderingar kan en minoritet av aktivister ta sig rätten att bestämma vad andra människor, kvinnor såväl som män, ska skriva och läsa om.

Andra människors sexualitet skambeläggs med ord som "pervotroll", "incels", "äckligt", "snuskprat" mm. Speciellt skambeläggs mäns sexualitet och särskilt onani. Där är vi tillbaka på 1920-talets trångsynta syn på sexualitet och onani, som kallades självbefläckelse.

Min uppmaning till moderatorerna är att inte vika ned er för en trångsynt minoritet som vill skambelägga sexualitet utan att bejaka en inkluderande och öppen diskussion.

Och till den moraliska minoriteten kan jag bara upprepa mitt råd; Undvik det som framkallar obehag hos er och läs inte ens rubrikerna i Sex och Samlevnad.
    Nej, problematiken ligger inte hos mig utan hos störda typer här på forumet som varken förstår eller bryr sig om hur man beter sig på ett anständigt sätt för att skapa allmän trivsel härinne.

Att vara vulgär, skriva grova sexnoveller eller ställa obscena frågor till andra medlemmar på ett familjeinriktat forum är inte tillåtet. Detta av en anledning.  Forumet heter FAMILJEliv, inte "Porrliv". Det är inget sexchatforum där man kan häva ur sig vad som helst och vänta sig att folk ska acceptera detta. 

Tipsar även dig att läsa på lite närmare kring forumsreglerna. 
Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna