MrLovely skrev 2024-09-30 22:31:17 följande:
Här har vi problematiken i ett nötskal.
Enligt den övergripande cancelkulturens värderingar kan en minoritet av aktivister ta sig rätten att bestämma vad andra människor, kvinnor såväl som män, ska skriva och läsa om.
Andra människors sexualitet skambeläggs med ord som "pervotroll", "incels", "äckligt", "snuskprat" mm. Speciellt skambeläggs mäns sexualitet och särskilt onani. Där är vi tillbaka på 1920-talets trångsynta syn på sexualitet och onani, som kallades självbefläckelse.
Min uppmaning till moderatorerna är att inte vika ned er för en trångsynt minoritet som vill skambelägga sexualitet utan att bejaka en inkluderande och öppen diskussion.
Och till den moraliska minoriteten kan jag bara upprepa mitt råd; Undvik det som framkallar obehag hos er och läs inte ens rubrikerna i Sex och Samlevnad.
Nej, problematiken ligger inte hos mig utan hos störda typer här på forumet som varken förstår eller bryr sig om hur man beter sig på ett anständigt sätt för att skapa allmän trivsel härinne.
Att vara vulgär, skriva grova sexnoveller eller ställa obscena frågor till andra medlemmar på ett familjeinriktat forum är
inte tillåtet. Detta av en anledning. Forumet heter FAMILJEliv, inte "Porrliv". Det är inget sexchatforum där man kan häva ur sig vad som helst och vänta sig att folk ska acceptera detta.
Tipsar även dig att läsa på lite närmare kring forumsreglerna.