• Eurydike

Upp till kamp mot prussiluskorna

Det är väldigt polariserat i vissa trådar. Någon sitter och runkar och någon gör inte det. Någon anklagar någon för att sitta och runka och någon gör inte det. Jag har i alla fall lärt mig ett nytt ord i sammanhanget. Runkcels 😅

• Eurydike
    Cartjan1 skrev 2024-09-28 17:27:06 följande:
    Gud, jag skrattade rakt ut🤣 Är det på riktigt ett begrepp eller var du bara festlig? 🙈

För att svara något på ts...
    Jag vet inte riktigt hur det brukar se ut i just de intimare trådarna eller trådar som iaf berör den intima sfären då jag är oftast känner mig för vanilj för att höra dit eller kunna komma med erfarenheter/råd. Men grunden av det du beskriver tycker jag att man kan uppleva i många typer av trådar idag. Det är som att många verkar likställa att "inte tänka/tycka/känna" likadant  med att det måste vara fel. Finns sällan gråa nyanser i samtalen längre och stämningen blir lätt otrevlig och ibland nästan aggressiv och folk börjar anmäla inlägg och trycker ner och jag vet inte vad. Anklagelser varvat med antaganden kastas hit och dit...

Kanske är jag som är känslig och inte är bra rustad för online-klimatet men jag tycker ändock att det är synd för många intressanta diskussioner och samtal dödas av detta i min mening och så kan jag inte låta bli att känna för trådskaparen som kanske genuint ville ha svar eller råd på ett verkligt problem eller frågeställning och allt den får är tjafs.
    Det är ett begrepp som jag har snappat upp här! Jag tror att det är menat som en nedsättande benämning på incels som misstänks för att sitta och runka till trådar 🤣
  • Eurydike
    Anonym (Samlad skara) skrev 2024-09-28 19:48:53 följande:
    Det innebär alltså att du hänger mycket i just inceltrådar?
    Jag hänger mycket överallt. Det beror på att jag inte har något liv, utan jag existerar bara här i trådarna på Familjeliv 😃
Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna