Inlägg från: Anonym (Dio) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dio)

Tolvåring har sagt upp kontakt med mig. Hur hanterar man det?

Jag förstår inte riktigt, först skriver du att du visade allt för polisen och gjorde en anmälan, och sedan skriver du att hennes telefon med bilder och konversationer aldrig lämnades in?

Du lämnade väl allt till polisen så de borde ju redan ha hennes telefon då, och då vet de väl vad som skett? Att det inte är du som överdriver?

Förstår att det är jobbigt för din dotter men jag hade nog valt att strida för henne i domstol, för att visa att jag finns där och kämpar för henne och vill träffa henne. 

• Anonym (Dio)

Fast det finns inte på kartan att en 12-åring kan vägra lämna ifrån sig telefonen.
    När du såg bilderna skulle du givetvis ha tagit telefonen och lämnat in den till polisen direkt. Det är inte olagligt att ta ifrån sin 12-åriga dotter telefonen.

• Anonym (Dio)
    Anonym (Linda) skrev 2024-09-28 17:59:57 följande:

De kunde inte ta ifrån henne telefonen. De sa det iaf, men de ville ha den, och efter det, när hennes pappa sa att han skulle försöka att få henne att lämna in den så blockerade vår dotter mig och sen sa de till både polis och BUP att det var jag som överdrev det hela och att jag är deprimerad och har kontrollbehov.
    För en vecka sen ca kom även beslutet om att de lagt ner fallet pga att den misstänkta (en av de som skickat hemska bilder) befinner sig i utlandet osv. 

Varför gav du ens tillbaka telefonen när du hittade bilderna och konversationerna? Det hade jag ju aldrig gjort! 
Svar på tråden Tolvåring har sagt upp kontakt med mig. Hur hanterar man det?