• Freddie K

Nästan medelålders och inget liv

Jag har inte heller mycket till liv, men jag har jobbet i alla fall som jag gräver ner mig i. Jag är författare, eller jag försöker att vara det och på det stället jag är på är jag omtyckt, men utöver det har jag inte mycket till liv. Jag har accepterat det och är ändå ganska nöjd med mitt liv ändå.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Anonym (Ängel) skrev 2024-09-29 15:39:17 följande:
    Du har väl daglig verksamhet, om jag minns rätt? Tjänar du några pengar som författare?
    Ja, det har jag. Jag är bland annat skribent för vår tidning, sen har jag lagt upp sju noveller, tror jag det är nu, på nätet. 
  • Freddie K
    Anonym (?) skrev 2024-09-29 16:21:07 följande:
    Aha coolt, hur många böcker har du fått utgivna? Det borde väl dra kvinnor att vara författare?
    Jag har lagt upp sju noveller på nätet. Nja, kvinnor blir väl inte så imponerade av det, om jag ska vara ärlig, men vänder man sig till rätt person så...
  • Freddie K
    Anonym (?) skrev 2024-09-29 16:50:39 följande:
    Aha, du är inte författare alltså.
    Jag väljer att kalla mig det. 
  • Freddie K
    Anonym (Ängel) skrev 2024-09-29 15:39:17 följande:
    Du har väl daglig verksamhet, om jag minns rätt? Tjänar du några pengar som författare?
    Jag insåg att jag inte svarade på din fråga. Ja, jag tjänar pengar som författare. Dock inte så mycket att jag kan leva på det än i alla fall, men jag skriver inte för att tjäna pengar utan jag skriver för att jag älskar att göra det. Glad
  • Freddie K
    Anonym (?) skrev 2024-09-29 18:56:46 följande:
    Nu tar du i så du spricker. Personen säger sig ha ett yrke som han inte har. Att påpeka det är knappast att sparka på någon. Tror knappast att TS känner sig mindre ensam för att andra hittar på yrken som de inte har.
    Så enligt dig är jag inte författare? Alla i min omgivning kallar mig författare och det gör jag med. Författare är ingen skyddad titel och jag kallar mig författare för jag har gett ut ett antal noveller, skriver för vår tidning och jag skriver hela tiden. Visst, jag tjänar inte stora pengar på det, men det är det jag vill syssla med. 
  • Freddie K

Men nu handlar inte den här tråden om mig så jag tycker att vi släpper det nu.

• Freddie K

Jag har fått mina noveller utgivna på ett riktigt förlag. Även om de bara är som e-böcker, men jag älskar att skriva och jag är bra på det och novellerna säljer ganska bra, trots minimal marknadsföring. Men visst, jag kanske inte ska kalla mig för författare utan för skrivande person. Blir alla nöjda då?

• Freddie K
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-10-01 10:09:16 följande:
    Du kan visst kalla dig författare. Du behöver inte bry dig om vad andra tycker.
    Tack! Glad. Jag vet att det sticker i ögonen på vissa när man kallar sig för författare. Bara för att man inte är i samma klass som Jan Gillou.
Svar på tråden Nästan medelålders och inget liv