• Kvittning

Nästan medelålders och inget liv

Anonym (sjuktensam) skrev 2024-09-28 22:15:11 följande:
    Jag förstår inte vad du menar?
    Anonym (Jag) skrev 2024-09-28 22:06:57 följande:

Jag är inte i samma situation (även om jag också kan känna mig ensam ibland), är kvinna och 36 år och väntar mitt fjärde barn.. Men som många andra har skrivit så är det absolut inte kört när man är man och 40 år och har bra jobb.

Tänk på att det finns många kvinnor i 35-40-årsåldern som vill ha familj men inte har hittat rätt än. Tänker att det nästan borde räcka att skriva på nån dejtingsida vad du jobbar med , att du inte har barn men vill ha det (om det är du vill alltså).

Annars är det väl krogen eller någon aktivitet där du träffar kvinnor , typ danskurs kanske.Om inte annat lär du ju känna fler personer och sen kanske ännu fler genom dom.  Och om du inte vill behöver du ju inte säga att du aldrig har haft nån tjej. 

Det är sjukt svårt att träffa någon idag. Vi var några killar på jobbet för några veckor som diskuterade detta på jobbet är att vi har sjukt många singelkillar på jobbet, men alla tjejer är upptagna. Så känns det ute i samhället också konstigt nog.

Jag har försökt med dejtingsidor sedan jag var 20 som inte lett till någonting. Danskurs är ju inte alls min grej men jag är öppen för liknande saker.
    Om ni är flera singelmän på jobbet som känner er ensamma så kanske ni kan lösa ensamheten genom att umgås med varandra?

Att vara ensam och vara singel tänker jag är två olika saker och jag tycker det låter som att det är ensamheten som är problemet och det behövs ju inte en partner för att lösa det. 
  • Kvittning
    Anonym (sjuktensam) skrev 2024-09-29 09:23:01 följande:
    Ja men jag har varit på dejtingsidor i 15 år och jag får ju inga matchningar eller svar. Så enkelt är det som kille på nätet. Krogen går jag ju aldrig på längre men ja där kunde man iallafall börja prata med folk.

Ja det är sant att många lyckas som ser ut som en ... jag vet inte vad. Då känner jag mig bara ännu mer värdelös.
    Sanningen är att du nog behöver ta saker i rätt ordning. Fokusera först på att slippa ensamheten och det för du inte genom att leta en partner utan genom att leta vänner.

När du inte längre är ensam, då kan du leta en partner för att försöka "bota" singellivet. 
  • Kvittning
    Anonym (Catharina) skrev 2024-09-30 19:51:57 följande:
    Om han fick sina böcker utgivna på ett riktigt förlag, så är han författare. Om han fick betala för utgivningen själv och i princip ingen köpte böckerna, och de enda som läste den var hans anhöriga och (pliktskyldigast) personer som han skänkte bort exemplar till, så tycker jag inte att han är författare. 

Om man ska kalla sig författare, journalist, konstnär, musiker eller liknande, så tycker jag att man ska kunna försörja sig på det, i alla fall huvudsakligen. Annars får man säga att "det här är min hobby, jag tjänar även lite pengar på det ibland, men jag hoppas på att slå igenom som författare/journalist/konstnär/musiker så småningom". Annars är det falsk marknadsföring. Som att säga att man är "fotbollsspelare" fast man spelar i ett Korplag på lördagarna.
    Om du vill diskutera vem som får kalla sig författare så starta en egen tråd. Om du vill stötta ts gällande problem med ensamhet så fortsätt skriv här.
Svar på tråden Nästan medelålders och inget liv