• Anonym (J)

Nästan medelålders och inget liv

Jag känner liknande. Har aldrig haft förhållande, har ett oinspirerande liv med tråkiga helger. Men om jag vill ha ett förhållande eller inte.. är jag inte säker på. Tror inte att ett förhållande skulle lösa mitt mående alls. Det jag saknar är att känna mig glad och hoppfull för framtiden, att jag trivs med livet helt enkelt, och det behöver jag göra innan jag ens funderar på ett förhållande antar jag. :)

• Anonym (J)

De flesta som har förhållande i min omgivning har kompisgäng som de umgåtts med, och därigenom träffat sin nuvarande eller tidigare partner(s). Om de inte träffat partnern genom att en vän känner någon (som känner någon) som de stött på, så har andra träffat någon via jobbet t.ex. 

En del kanske har träffat någon via en dejtingsajt.
    Det gemensamma för de personer som har haft/har förhållande är att de inte gett upp. De har befunnit sig i sociala sammanhang på olika sätt och har förmågan att umgås - inte bara i syfte att få ett förhållande, utan också för att ha det trevligt, de har alltså förmågan att bli vän med människor av båda könen, och tillslut klickar de med någon mer än som vän.

Ska du "ragga" på krogen är det bra om du går ut med ett gäng vänner- och fokuserar primärt på att umgås, råkar du träffa på någon intressant kan du ju ragga men du måste kunna ta ett nej och fortsätta ha kul med dina vänner ändå. 

Svar på tråden Nästan medelålders och inget liv