• Mister1978

Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet

Jag lever i ett förhållande där min fru knappt alls är intresserad av eller vill ha närhet och sex. Detta tär väldigt mycket på mig. Jag har inga jätteförväntningar tycker jag själv, skulle vara nöjd med 1-2 gånger i veckan och att man däremellan är fin mot varandra genom beröring, pussar, kramar mm.

Det skulle vara intressant att höra från särskilt kvinnor om ni varit eller är i denna situation. Om man älskar sin partner, varför vill man då inte försöka tillfredställa ett behov hos den. Jag försöker alltid utgå från min frus behov när jag gör saker för henne. Och ibland är det saker som jag själv kanske inte tycker är så roliga men de känns bra när jag gör dem för henne då jag vet att hon blir glad. Min slutsats blir att min fru inte bryr sig om mina behov på samma sätt och inte är mån om att jag ska vara glad. Det är ganska tråkigt att känna.

Jag tycker detta är väldigt frustrerande då det pågått i flera år. Varje gång jag tar upp det och vill prata om det blir hon irriterad och det blir nästan värre än innan. Så jag går i tankar om jag ska lämna eller tom vara med någon annan. Men helst av allt hade jag ju velat lösa detta ihop.

• Svar på tråden Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet
  • Anonym (Toffelkarlsson)

Jag känner igen. Så fort frugan fått till alla ungar hon ville ha blev det goodbye med sex. Nu är äldsta 9 år, så det har varit en lång torka. Jag menar inte en enda gång.

• Anonym (Malin)
    Tecum skrev 2024-09-27 18:32:48 följande:
    Det kvittar vad du skriver här, kvinnorna på FL kommer ändå vara övertygade om att allt är ditt fel. Precis som Linda ovan, även om din fru inte vill tala om problemen eller vad som är fel beror det på dig.

Jag har läst massor av trådar om liknande problem och har blivit allt mer övertygad om att separation är enda utvägen för att få igång sexlivet. Som Linda skriver, med en ny man blev hon jättesugen igen. Synd bara att du ska få skulden.
    Jag tror att du är för snäll, hon tar dig för given och har tappat attraktionen. Vad ska du göra, du kan knappast bli en tuffing som kör med henne... Enda alternativet  till skilsmässa, då hon inte går att tala med, är att du visar intresse för andra kvinnor. "Man saknar inte kon förrän båset är tomt" heter det, kanske den insikten kan få henne att ta tag i de problem hon tydligen anser ni har men inte vill tala om.
    Inte alla kvinnor! Jag tror att TS gjort vad han kunnat men det faktum att hans fru inte vill tala om problemen i samlivet är en stor röd flagg. Inget konstigt att man kan tappa lusten i perioder, men att inte gå sin partner till mötes i en dialog är ett dåligt tecken. Tror som du att hon av någon anledning tappat attraktionen till TS men inte vill eller kan erkänna det.

Att "Linda" misstror TS beror nog på egna dåliga erfarenheter som fått henne att tro att det alltid är mannens fel.
  • Anonym (Linda)
    Det kvittar vad du skriver här, kvinnorna på FL kommer ändå vara övertygade om att allt är ditt fel. Precis som Linda ovan, även om din fru inte vill tala om problemen eller vad som är fel beror det på dig.

Jag har läst massor av trådar om liknande problem och har blivit allt mer övertygad om att separation är enda utvägen för att få igång sexlivet. Som Linda skriver, med en ny man blev hon jättesugen igen. Synd bara att du ska få skulden.
    Jag tror att du är för snäll, hon tar dig för given och har tappat attraktionen. Vad ska du göra, du kan knappast bli en tuffing som kör med henne... Enda alternativet  till skilsmässa, då hon inte går att tala med, är att du visar intresse för andra kvinnor. "Man saknar inte kon förrän båset är tomt" heter det, kanske den insikten kan få henne att ta tag i de problem hon tydligen anser ni har men inte vill tala om.
    Ingenstans skriver jag att det är enbart ens fel att sexlivet havererar. It takes to two tango och båda parter behöver ha självinsikt. 
    Det finns många kvinnor som för all del är den som saboterar. Och för all del vi vet inte om ts fru träffat nån annan och är otrogen?  
    Hon kan på egen hand tappat känslor. Hon kan vara i klimakteriet. Hon kan äta p-piller som får henne tappa lusten. Hon kan vara en skithög precis som någon annan.. 
    Ts ville ha svar från kvinnor i denna sits. Jag svarade på det .. 

Ts får dra egna slutsatser utifrån dom erfarenheter han får läsa här. Det är han som vet vad han utelämnar för info och det är han som  känner sin fru...

Dock är jag och även du tillräckligt gammal för att veta att såna här trådar i majoritet slutar med en helt annan story i slutändan... 
  • Anonym (Kvinna)

Mest sannolikt så har er relation gått över till vänskap och då är det svårt att få tillbaka kärleks och attraktionskänslorna. Det behöver inte vara något du gör fel, utan att ni inte lyckats hålla fen rätta lågan vid liv genom barnfödslar och vardag. Det är sånt som händer många.

jag levde i en sådan relation och jag har dessutom närhet och beröring som kärleksspråk men mådde inte bra av att ha det med min man. Det var inget illa menat, vi hade bara nått slutet av vår kärleksresa tillsammans, vi var mer som syskon än älskare.

• Tecum
    Anonym (Linda) skrev 2024-09-27 19:27:16 följande:
    Ingenstans skriver jag att det är enbart ens fel att sexlivet havererar. It takes to two tango och båda parter behöver ha självinsikt. 
    Det finns många kvinnor som för all del är den som saboterar. Och för all del vi vet inte om ts fru träffat nån annan och är otrogen?  
    Hon kan på egen hand tappat känslor. Hon kan vara i klimakteriet. Hon kan äta p-piller som får henne tappa lusten. Hon kan vara en skithög precis som någon annan.. 

Ts får dra egna slutsatser utifrån dom erfarenheter han får läsa här. Det är han som vet vad han utelämnar för info och det är han som  känner sin fru...

Dock är jag och även du tillräckligt gammal för att veta att såna här trådar i majoritet slutar med en helt annan story i slutändan... 
    Men inte alla trådar och i brist på mer info måste vi gå på TS version. Om utgångspunkten är att TS ljuger/förtiger blir hela diskussionen meningslös. Och varför är det så osannolikt att hon tappat attraktionen då hon inte vill prata om saken?
  • Anonym (Noa)
    Anonym (Linda) skrev 2024-09-27 19:27:16 följande:

Exakt så. Klarsynt. Super när någon tar bladet från munnen. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Linda)
    Tecum skrev 2024-09-27 19:33:42 följande:
    Men inte alla trådar och i brist på mer info måste vi gå på TS version. Om utgångspunkten är att TS ljuger/förtiger blir hela diskussionen meningslös. Och varför är det så osannolikt att hon tappat attraktionen då hon inte vill prata om saken?
    Jag skriver ingenstans att ts ljuger , däremot finns det bitar han utelämnar som ändå.är en viktig del i vilka svar han får, tex vilka svårigheter dom gått igenom under åren och vad det fått för konsekvenser.  
    Och jag skrev just det - frun kan självklart ha tappat attraktionen och just därför tycker det är jobbigt att prata om det - men också att anledningen till det är något hon inte heller tycks vara villig att diskutera. Hon kan vara jordens skithög,eller så är han det, eller båda två...eller så har livet bara gått förbi dom och inga  känslor finns kvar hos någon... 

Högst troligt är dock att ts inte kommer få svar från nån kvinna som erkänner sig vara skithög...
  • Anonym (Mini)
    Mm, jag tror med att separation är det som gäller faktiskt. Möjligen att det kan komma fram vad som skaver, att det är något som går att ändra på. För att hamna där så behöver hon ju vara ärlig, då tycker jag att du ska tänka igenom vad du vill och sen ha ett samtal där du förklarar att om ni inte kan prata om det så kommer du att lämna. För kommunikation är något man måste ha i en relation. Om du är beredd att lämna såklart. Vissa behöver få det i klartext och inte bara att du går runt och lider. Inte att du har krav på sex såklart utan att du vill att ni pratar ärligt om vad som sker.
  • Fjäril kär

Ts

Om du utgår från där ni är just nu. Hennes ovilja att prata om saken och därmed också ovilja att lösa problemet så är detta vad du har att förhålla dig till och utgå ifrån. 

Om hon inte kan/vill kommunicera så måste du å andra sidan vara övertydlig med hur du vill ha det och att du förvänta dig att hon tar sin del av ansvaret och att det får tydliga konsekvenser oavsett och att då HÅLLER på dom. 

Och nej mer sex löser INTE problemet,  även om hon skulle gå med på sex 5 dagar i veckan så är det just det. Hon går med på det.  Det är inte samma sak som att hon frivilligt vill ligga. 
    Svaret på problemet ligger i varför hon inte vill... 

Svar på tråden Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet