Inlägg från: Anonym (MildaMatilda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MildaMatilda)

Kan ni låna barnböcker på biblioteket ( inga minnen att behålla då de måste återlämnas)

Vi gör samma som föregående inlägg. 

Har ni inget förråd, vind eller källare som ni kan förvara de urväxta böckerna i plastbackar med lock?

• Anonym (MildaMatilda)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-09-26 22:34:01 följande:

Akta er så att ägodelarna inte äger er.

Vi har gjort årsböcker för barnen för varje år, de är kul med bilder. 

I övrigt behåller vi inga böcker. Lånar böcker varje vecka på biblioteket. Kul att gå dit, leta, läsa och sedan inte behöva förvara massa böcker.

Även lånat brädspel. Väldigt trevligt med bibliotek.

Böcker kan man läsa och titta i många gånger om och om igen så man behöver inte gå så långt som att göra sig av med alla böcker.

Vi behåller barnens favoritböcker eller böcker som de fått i present av familj och släkt men går även och lånar på biblioteket. Man behöver vara så antingen eller och svartvit i sitt resonerande.
  • Anonym (MildaMatilda)

Man behöver inte  vara så antingen eller och svartvit i sitt resonerande skulle det stå

• Anonym (MildaMatilda)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-09-26 23:00:16 följande:

Ta det inte så hårt. Vi vill inte ha böcker som tar plats. De kan lånas igen (men våra barn är också lite äldre än TS) men vi villl nästan bara ha något nytt kul att läsa.

Dock brädspelen lånas ofta om efter någon månad. Men vi har också några som biblioteket inte har (risk, bondespelet, och en drös andra....kanske dags att rensa ett par av de jag inte kommer på namnen på?)

Du får gärna ha så många böcker du vill. Men kan vara värt att tänka när de sparas vill vi ha dessa om 20 år?

Va? Jag tog det verkligen inte hårt. Men frågan är om du läste mitt inlägg för jag skrev att vi behåller barnens favoritböcker och böcker de fått av familj o släkt, så vi sparar långt ifrån alla böcker. Sedan kan man ju alltid rensa ut böcker allt efter barnen blir äldre och ändrar sig. 
Svar på tråden Kan ni låna barnböcker på biblioteket ( inga minnen att behålla då de måste återlämnas)