Inlägg från: SommarOchSolVårochBlommor |Visa alla inlägg
  • SommarOchSolVårochBlommor

Kan ni låna barnböcker på biblioteket ( inga minnen att behålla då de måste återlämnas)

Akta er så att ägodelarna inte äger er.

Vi har gjort årsböcker för barnen för varje år, de är kul med bilder. 

I övrigt behåller vi inga böcker. Lånar böcker varje vecka på biblioteket. Kul att gå dit, leta, läsa och sedan inte behöva förvara massa böcker.

Även lånat brädspel. Väldigt trevligt med bibliotek.

Ta det inte så hårt. Vi vill inte ha böcker som tar plats. De kan lånas igen (men våra barn är också lite äldre än TS) men vi villl nästan bara ha något nytt kul att läsa.

Dock brädspelen lånas ofta om efter någon månad. Men vi har också några som biblioteket inte har (risk, bondespelet, och en drös andra....kanske dags att rensa ett par av de jag inte kommer på namnen på?)

Du får gärna ha så många böcker du vill. Men kan vara värt att tänka när de sparas vill vi ha dessa om 20 år?

När du uttrycker dig att all inte är så svartvit fick jag känslan att du tog ämnet lite väl allvarligt. Spara böcker eller bibliotek är inte ett ämne där jag skulle använda sådana kraftuttryck som svartvit (passar bättre till moral).

Haha Lilla O känner igen det där från barnen när de var mindre, speciellt när det gäller film. 

Svar på tråden Kan ni låna barnböcker på biblioteket ( inga minnen att behålla då de måste återlämnas)