Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Vad tycker du om att mannen har mage?

Anonym skrev 2024-09-29 09:33:07 följande:
    Pappamage?
    Vad är det, den gravida mannen eller?
    Pappamage är ett finare ord för att man inte är i form. Ungefär som tjock benstomme eller långsam ämnesomsättning.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Hejpåre) skrev 2024-09-29 09:47:28 följande:

En mage är förutsättning känner jag. Skulle ju se jättekonstigt ut om benen började direkt under bröstkorgen..?
    OBS: ej funkofobisk: undrar genuint hur man överlever utan mage, var smälts maten?

Antingen har du världens tråkigaste humor(men jag log ändå en aning), eller så har du en förmåga att ta saker en aning för ordagrant..
  • Anonym (Man)
    Anonym (Hejpåre) skrev 2024-09-29 15:31:02 följande:

Nä jag har väldigt rolig humor. Men frågan kvarstår: hur överlever man utan mage? 

Alternativt: hur orkar man bry sig om vad främmande anonyma människor skriver om midjemått på www?

Om man inte är det minsta intresserad av vad anonyma människor tycker eller tänker, så hänger man nog inte här till att börja med tänker jag.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sant) skrev 2024-09-29 16:04:06 följande:
    Fast samtidigt är det sant att magen inte går riktigt tillbaka mer, efter att ha varit så enormt uttänjd som den blir under en graviditet. I alla fall inte om man fött flera barn och/eller varit lite äldre vid tillfället. Magen blir för evigt lite slappare, lite hängigare, än om man inte skulle ha fött barn - men i övrigt levt precis likadant vad avser träning, kost m.m.. Pappor KAN faktiskt inte skylla på detta.

Vidare är det så, att det kan vara svårt att komma iväg och träna så länge som man inte kan lämna barnen ensamma - och det är en massa år. Gäller speciellt ensamma mammor såklart, men även de vars man inte ställer upp på att passa barnen ensam för att man vill träna. DETTA kan förstås även gälla män, fast mer sällan tror jag. Om bara den ena hinner träna, så brukar mannen prioriteras - kanske för att kvinnan också vill kunna skryta med en man med fin kropp. 
    Fast ingen bryr sig vem som har rätt eller inte rätt till att ha en stor, sladdrig eller slapp mage. Man blir bedömd utifrån hur man ser ut oavsett förutsättningar och bakgrund.

Jag tror inte att magen är det allra viktigaste när det kommer till förhållanden. Jag skulle dock föredra en vanlig mage före en stor och hängig.
  • Anonym (Man)
    fultextad användarhandbok skrev 2024-09-30 16:55:18 följande:

Jag tycker att det är bra, lika bra som att mannen har rygg, bröstkorg och skuldror. Jag har aldrig, mig veterligen, sett en man utan mage.

Ännu fler komiker som gästar tråden, välkommen!
Svar på tråden Vad tycker du om att mannen har mage?