• Anonym (Em)

Mitt liv fungerar inte

Jag hade det likadant men tillslut så vände det. Fortfarande otur med många delar av livet men inte längre alla! Vill bara ge dig lite hopp.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Em)
    Anonym (Trött) skrev 2024-09-26 10:40:23 följande:

Tack. 

Mjo.. så är det väl, det går upp och ner men att det alltid ska behöva sjunka hela tiden.

Har haft ptsd, flyttat omkring väldigt mycket, men ändå lyckats skaffa mig arbete. Men har haft svårt för relationer (kommer ifrån barndomen). Och jag har mått dåligt av det kontinuerliga, ex träffa samma människor varje dag, samma arbets uppgifter.

Även känt mig otrygg bland människor, ser utländsk ut och det har dragit till sig dåliga människor när dom har märkt att jag är ensam av mig.

Sen otur,
    Blev lurad av bilhandlare. Köpte en bil för ett halvår sedan den står fortfarande kvar för reparation hos bilhandlaren) Och "drömbilen" kostade alldeles för mycket för att nu vara nere på nästan samma pris som jag köpte den andra för (som jag egentligen inte ville ha men var tvungen att ha en bil akut).

Behöver jag en produkt så finns det heller aldrig inom rimligt avstånd till ett vettigt pris, så köper det dyrt (ex tvättmaskin o torktumlare) Och sedan Bam 3 veckor senare så går det få tag i exakt lika dana saker (flera av dom) till 1/3:e del av vad jag fick betala.

Minns när jag skaffade mig ett medlemskap i en matbutik. Fick utskällning av en otrevlig kassörska om att jag inte hade gjort som jag skulle för att aktivera det. Slutade med att butiken hänvisade mig att ringa in till den riktiga kundservicen. 

Där såg dom att jag hade gjort allt jag skulle ha gjort, men någonting buggade ändå. Dom såg detta och de fick göra om hela mitt konto. Något dom aldrig varit med om någonsin sa han jag pratade med. 

Det är såna här saker hela tiden. 

Jag har ett arbete, som jag inte får ha med mig hunden i. Min axel håller inte för arbetet. Så blev lovad en tjänst om jag utbildade mig snäppet högre, vilket jag gjorde på rekord tid. Men fick inte jobbet ändå, som både hade minskat ner stressen, sparat på axeln och kunnat ha med mig hunden. Så är fast med den tjänsten som tar kål på mig. Kan inte sova på nätterna för smärtan och avdomningarna. Är trött konstant så det svider i ögonen. 

Sjukvården finner inget ang min trötthet eller fel i axeln. 

Känner verkligen igen! Jag gick i terapi och jobbade med acceptans och att se saker positivt men oturen har fortsatt ticka på parallellt. Oturen påverkade mig mindre och blev lättare att hantera men minskade inte i omfattning så att säga. 
Svar på tråden Mitt liv fungerar inte