Inlägg från: Anonym (Utsatt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Utsatt)

Blev utsatt för övergrepp som barn, bör jag söka hjälp?

Jag har under hela mitt vuxna liv haft svårt att skapa relationer med folk, speciellt kvinnor. Som ungdom drabbades jag av stor psykisk ohälsa och förvrängd kroppsuppfattning  

Jag har börjat undra om detta har sin orsak i övergreppet jag upplevde som pojke. Jag har försökt vifta bort det men tror det är något som påverkar mig än en dag. Det är inte en ren våldtäkt vi pratar om, men en gång när jag sov över hos en kompis vaknade jag av att hans storebror tafsade på mig och sög på mina tår. Jag blev chockad och visste inte vad jag skulle göra, så jag låtsades sova.

Jag tycker det är pinsamt att prata om så jag har förträngt det, men jag tror det har påverkat mig mer än vad jag tror. Vet inte om det hänt nåt mer som jag kanske har förträngt 

Vad ska jag göra? Jag vill ha tillbaka mitt liv.

• Svar på tråden Blev utsatt för övergrepp som barn, bör jag söka hjälp?
  • Anonym (Utsatt)
    Anonym (Nora) skrev 2024-09-25 21:55:30 följande:

Ja du bör söka hjälp och jag hoppas då du får prata med någon du känner dig trygg med. Att ha varit utsatt för övergrepp suger, har själv varit det. Det var inte ditt fel. Du är stark. Du förtjänar att må bra. Kram

Tack. Jag har försökt vifta bort det och undrat om jag överdriver. Men jag är socialt förstörd och undrar om det inte har med detta att göra. Men går det att göra något åt saken vid det här laget? Jag vet vem som gjorde det och ibland har jag funderat på att konfrontera honom.
Svar på tråden Blev utsatt för övergrepp som barn, bör jag söka hjälp?