Inlägg från: Anonym (Felliz) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Felliz)

Rädd för mina tankar

Hej
    jag har under många månader mått jätte dåligt, haft panik varje kväll och gråtit i floder. Jag känner att jag inte klarar av vardagen längre och jag har börbat sjuka mig mycket från jobbet. Jag bor ensam och oroar mig att jag ska få sparken också. Mår jätte dåligt på mitt jobb men har en väldigt bra lön. Måendet är såklart viktigast men vill inte hamna i en situation jag inte har råd me något, vilket jag haft tidigare i livet och ångesten och stressen blev inte bättre för det. Jag har nu börjat få självmordtankar och är rädd för dessa tankar. har ingen prata med och jag känner mig som en börda för min kille. Han vet inte hur han ska hantera mig och mitt mående och jag förstår honom. han har ingen skyldighet och göra de. Jag har inga vänner heller och prata med, är rätt ensam och förstår inte hur de blivit så. Jag är en tjej på runt 20 och mitt utseende är de ibget fel på Heller, min personlighet är också okej. 

• Svar på tråden Rädd för mina tankar
  • Anonym (Felliz)
    Anonym (Engine) skrev 2024-09-24 18:24:57 följande:

Ring vårdcentralen i morgon och boka ett möte med din chef. Börja med vårdcentralen och gör det tydligt att läget är akut och inte kan vänta. Berätta sedan för din chef att du mår dåligt och att du är medveten om att du sjukare dig ofta och behöver stöd. Berätta att du sökt hjälp på vc. 

Lita på mig, att berätta och att söka hjälp kommer att få dig att inte se lika svart på framtiden. När man mår så dåligt som du gör nu är det svårt att tänka logiskt och att göra vettiga val. Dina tankar är sjuka och din värsta fiende, dom får allt att verka mycket värre än vad det är och att situationen är hopplös. Det är inte sant. Sök hjälp och ta kontrollen. Jag lovar dig att det kommer att bli bättre. 

Jag vågar inte berätta detta för mitt jobb, då man inte får lida av psykisk ohälsa inom detta yrke. dem kommer att sparka mig:/
  • Anonym (Felliz)
    Anonym (Engine) skrev 2024-09-24 18:43:39 följande:
    Vadå inte får? Vad jobbar du med? Är du medlem i facket?
    Anonym (Engine) skrev 2024-09-24 18:43:39 följande:
    Vadå inte får? Vad jobbar du med? Är du medlem i facket?

Jag jobbar som flygvärdinna,är inte med i facket jobbar i Danmark de funkar lite annorulunda
Svar på tråden Rädd för mina tankar