• MallaL

Gäst tror partnern är inbjuden till fest, vad göra?

Jag har en väninna som gjorde något liknande, hon bjöd bara de respektive hon kände till sin 50-årsfest. Så två i vårt kompisgäng var bjudna utan partner, det blev ett jäkla tisslande bland oss för att försöka förstå vilka som var bjudna och vilka som skulle vara med på presenten.
    Fokus hamnade på detta istället för på värdinnans fest liksom.

• MallaL

Jag tänker också hur det blir sen efteråt om inte nya partnern är bjuden.

När och hur ska vännen presentera nya partnern för er så att den nya också kan bli din vän?

Blir ju lite märkligt att t ex bjuda er på middag nu när partnern inte var bjuden på er fest. I framtiden kommer ju din fest i deras värld att minnas som den festen där partnern inte var bjuden.

Jag tycker att ni krånglar till det i onödan.

• MallaL
    Anonym (V) skrev 2024-09-25 20:06:03 följande:
    Fast inbjudan gäller inte respektive för någon av dem, utan nära vänner så återigen de är inte inbjudna som någons respektive utan nära vänner.
    Och nära vänners nya respektive kan inte bli nya nära vänner?
  • MallaL
    Anonym (Anna) skrev 2024-09-26 19:22:26 följande:
    På din tillställning kan alla få ta med sig partner. På vår tillställning för nära vänner är det våra premisser som gäller, och då bjuds inga barn och inga partners bara för att de är partners. 
    Märkligt sätt att resonera, och jag hoppas du förstår att det är ett ovanligt sätt att resonera, de flesta inkluderar alltid partnern.

Resonerar dina vänner som du? Brukar det vara sådana tillställningar i bekantskapskretsen där partners inte är bjudna?
    Annars tror jag det kan bli lite tissel och tassel bland vännerna.
    Och en fest är väl ett utmärkt tillfälle att lära känna din väns nya partner?
Svar på tråden Gäst tror partnern är inbjuden till fest, vad göra?