Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Gäst tror partnern är inbjuden till fest, vad göra?

Anonym (Anna) skrev 2024-09-24 16:40:25 följande:

den ena vännen som har en ny partner sedan ungefär ett halvår tillbaka 

Nej men dåså. Då är det väl bara att säga något? 
  • Anonym (C)
    Anonym skrev 2024-09-24 19:00:53 följande:

Hade min partner exkluderats samtidigt som

Det är en partner sedan ett halvår.. 
  • Anonym (C)
    Anonym skrev 2024-09-24 19:04:28 följande:
    Vilken är den magiska tidsgränsen enligt dig då?
    Ganska långt över ett halvår.. 
  • Anonym (C)
    Agda90 skrev 2024-09-25 14:31:02 följande:
    Jag och  min man flyttade ihop efter att ha dejtat ett halv år....
    Jaha? De flesta relationer är tillfälliga och tar slut var tredje år enligt statistiken. 

Men du kanske tycker att man bara ska bjuda in vem fan som helst, det låter ju jättesafe.. 
  • Anonym (C)
    Agda90 skrev 2024-09-25 15:09:09 följande:
    Varför är du så otrevlig? Har du svårigheter med att diskutera i en normal ton utan att svära?

Men om de flesta relationer är tillfälliga då kanske man ska strunta i att träffa någon? Jag menar varför utsätta sig för risken att träffa en främling om du ny tycker att det inte är safe?
    Vad är det som är otrevligt mer exakt? Att jag drar upp fakta och statistik?

Tycker det känns som att din åsikt har lite att göra med att vi har skjutningar nu i Sverige.. Mycket ord, men du tänker inte riktigt.. 
  • Anonym (C)
    felicityporter skrev 2024-09-26 01:29:35 följande:
    Gäst tror partnern är inbjuden till fest, vad göra?

Man bjuder bägge i ett par, punkt slut. Annars bjuder du inte paret överhuvudtaget om inte den ena passar.

Det har enbart gått ett halvår.
  • Anonym (C)
    molly50 skrev 2024-09-28 18:01:16 följande:
    Ja,precis! Och att träffa nya människor är väl roligt.
    Inte om man har träff för stängd grupp. 
  • Anonym (C)
    felicityporter skrev 2024-09-28 23:00:11 följande:
    Det spelar ingen som helst roll om det gått ett halvår eller en månad, man bjuder bägge, det är kutym.
    Det spelar roll om man planerat för en viss grupp.
  • Anonym (C)
    Anonym (Partners blir vänner oftast!) skrev 2024-09-29 08:09:16 följande:
    Denna kommentar visar ju att du inte har förstått vad ts tar upp, du missade ju även att ts i sitt första inlägg skrev att det gäller en 40 årsfest, läste du hennes inlägg ordentligt?
    Det verkar faktiskt vara en majoritet här inne som inte läser inläggen.. Då han inte ens är bjuden. 
  • Anonym (C)
    Anonym (V) skrev 2024-09-28 23:26:03 följande:
    Enligt folk i tråden så måste man även bjuda med gubbarna på en tjejmiddag, i synnerhet om några av tjejerna har tjejer till partners som också hör till tjejgruppen 
    Ja, det blir en jäkla massa folk till slut. Inga flera tjejmiddagar då man måste inkludera pojkvän. Och katterna, sköldpaddan och hunden. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Nia) skrev 2024-09-29 10:59:51 följande:
    Varför skulle man inkludera pojkvänner på tjejmiddagar?
    Varför inte? Ska man tvinga in den nya pojkvännen i hus och på ställen där han inte ens är bjuden, så är väl tjejmiddagarna ett riktigt dröm tillfälle?
  • Anonym (C)
    Anonym (Nia) skrev 2024-09-29 11:24:00 följande:
    Är du dum på riktigt eller spelar du bara?

Tjejkväll är för tjejer. Om du har en tjejkväll, skulle du utesluta en av dina kompisar?

Om du bjuder på fest, bjuder du alla par utom ett?

Om din bästa vän ordnar en fest och ALLA par du känner är bjudna men DIN man/pojkvän får inte komma, då är du helt ok med detta? Alla andra får ta med sin respektive utom DU.
    Tjejkväll är för tjejer, liksom vänfester bara är för vänner..
Svar på tråden Gäst tror partnern är inbjuden till fest, vad göra?