Inlägg från: Anonym (Tangerine) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tangerine)

Tips på jobb där man kan se bra ut

Hotellreceptionist tex kräver att man har deras kläder på. De flesta yrken kräver nog att man ser proper ut och inte har för mycket smink eller parfym på sig, något att tänka på.

Är du däremot "demure" ;) så kanske politiker, nageltekniker, frisör eller kontor vore något? Som politiker så behöver du ingen utbildning eller utbildningsplatserna alls, kanske den enklaste vägen

• Anonym (Tangerine)

Lite längre utbildning så skulle jag föreslå konsultföretag gärna inom civila tjänster (Vägar, vatten, mark osv)

• Anonym (Tangerine)
    Anonym (Nej du) skrev 2024-09-25 18:42:22 följande:
    Haha, jag kan räkna antalet kvinnliga konsulter inom samhällsbyggnad med fejknaglar på ena handens fingrar. Ts skulle se ut som en clown i min bransch. Plus att det faktiskt är en krävande utbildning.

Butik låter mer som ts nivå.

Det finns olika typer av fejknaglar, du kanske tänker i extrema termer. 

Vet inte vad ts har för kapacitet. Kan vara bra att vidga sina vyer och tänka utanför boxen vilka möjligheter hon har. Konsult inom civil tycker jag absolut är ett alternativ. 

• Anonym (Tangerine)
    Anonym (Nej du) skrev 2024-09-25 19:38:38 följande:

Det syns om naglar är fejk.

Sen ger du dåliga råd för du gissar ju bara. Finns ingen bransch som kallas civil ens. Skrikandes

Vad är du för en? Vem skriver på det sättet du gör?
    ts skriver dessutom målade naglar, inte ens fejknaglar. Du verkar förresten inte sett fejknaglar för den delen heller.

Jag vet att inte någon bransch kallas för civil. Förstår du ens vad jag menar med ordet civil? Jag föreslår konsult inom väg, mark, järnväg, geo eller v/a. Tycker det är ett förbannat bra råd.

Skärp dig och sluta grina.
Svar på tråden Tips på jobb där man kan se bra ut