-
Jag behöver tips på jobb eller utbildning, någon lätt och kort utbildning.Jag jobbar inom vården i flera år och jag är helt ärlig trött på både yrket men också hur jag är och ser ut.Att sminka mig, ha parfym, klocka, smycken, nedsläpp hår, nagellack det är en del av min identitet förr. Jag älskar att piffa till mig och se bra ut. Tyvärr blir det bara de dagar jag är ledig, om ens ork finns till det då jobbet inom vården dränerar en. Att klä mig fint till jobbet känns inte lönt, för efter passet så luktar man gamling och mat-os :(. Och jag cyklar direkt hem efter för att ta en dusch.Jag vill ha ett jobb där man kan ha sina vanliga kläder eller i alla fall fina arbetskläder som typ hotell har, och ha parfym, nagellack, klocka etc. Och inte dessa fula arbetskläder, uppsatt hår, inga naglar och parfym. Jag vet ni kanske tycker det är ytligt och fåfängt av mig men som sagt, det är en del av mig. Jag mår bra när jag kan sminka mig, ha parfym och ta på mig något fint, att måla naglarna och ha min vackra vigselring på mig och min fina guldklocka. Ni vet nog själva känslan ni får när ni piffat till er? Och hela mitt liv princip går ut på att jobba, all tid går där. Och de få dagar jag är ledig så är det inte alltid orken finns att göra detta och sen när man är ledig så ska man städa, tvätta etc.Vilka jobb är det som man kan ha vanliga kläder?
-
Svar på tråden Tips på jobb där man kan se bra ut
-
Lättare att rabbla de jobb där man måste ha speciella arbetskläder.
Men alla typer av kontorsarbeten t ex.
Om du inte vet svaret själv så klarar du kanske inte utbildningen.
-
receptionist
kundtjänst
biträde i butik(inte livsmedelsbutik då)
Några exempel.
Dock, varför måste det vara en kort och lätt utbildning? Kanske värt att satsa på något "högre"? I de flesta akademiker- och tjänstemansyrken är inte slitiga och man har sina vanliga kläder. Bättre betalt också för den delen. -
butiksbiträde
mäklare
konferensvärdinna
lärare
jurist
och alla kontorsjobb utan vården
-
- Butiksbiträde i typ klädes- eller sminkbutik
- Säljare (finns korta YH-utbildningar)
- Alla typer av kontorsarbete
- Frisör (finns korta YH-utbildningar)
- Florist (finns korta YH-utbildningar)
- Fastighetsmäklare
- Nagelterapeut/nagelteknolog (finns korta YH-utbildningar)
- Hudterapeut (finns korta YH-utbildningar) -
Som du redan fått tips om, de flesta administrativa arbeten eller inom hotell/konferens.
-
-Reception och administration utanför vården
-Skönhetsvård/-service
-Konferencier och eventordnare
Sedan har vi yrken som ofta har någon form av arbetsuniform, men där det tillåts eller t.o.m. uppmuntras att se bra ut med smycken, makeup, frisyr e.t.c.
-Reseledare och guider
-Flygplats- eller flygplanspersonal
-Hotell och restaurang (om du inte jobbar med matlagning) -
Tillägg:Tom Araya skrev 2024-09-24 15:12:13 följande:
-Reception och administration utanför vården
-Skönhetsvård/-service
-Konferencier och eventordnare
Sedan har vi yrken som ofta har någon form av arbetsuniform, men där det tillåts eller t.o.m. uppmuntras att se bra ut med smycken, makeup, frisyr e.t.c.
-Reseledare och guider
-Flygplats- eller flygplanspersonal
-Hotell och restaurang (om du inte jobbar med matlagning)
Butikspersonal; typ kläder, accessoarer och skönhetsartiklar. -
Frisör, makeup-artist och butiksbiträde inom mode, inredning och skönhet är väl jobb där det är en fördel om man är välstylad. Om man jobbar inom design eller marknadsföring likaså.
-
Kontor är ditt säkraste kort.
Sök jobb som receptionist eller assistent på kontor.
-
Tack så mycket för era svar.
Jag söker kortare utbildning på distans just för att jag redan läst och tagit csn och vill inte ha fler skulder på csn, så därför.
Men tack för era tips och tack för att ni inte dömde och skrev massa elaka saker