Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Tips på jobb där man kan se bra ut

Jag behöver tips på jobb eller utbildning, någon lätt och kort utbildning. 

Jag jobbar inom vården i flera år och jag är helt ärlig trött på både yrket men också hur jag är och ser ut.
    Att sminka mig, ha parfym, klocka, smycken, nedsläpp hår, nagellack det är en del av min identitet förr. Jag älskar att piffa till mig och se bra ut. Tyvärr blir det bara de dagar jag är ledig, om ens ork finns till det då jobbet inom vården dränerar en. Att klä mig fint till jobbet känns inte lönt, för efter passet så luktar man gamling och mat-os :(. Och jag cyklar direkt hem efter för att ta en dusch.

Jag vill ha ett jobb där man kan ha sina vanliga kläder eller i alla fall fina arbetskläder som typ hotell har,  och ha parfym, nagellack, klocka etc. Och inte dessa fula arbetskläder, uppsatt hår, inga naglar och parfym. Jag vet ni kanske tycker det är ytligt och fåfängt av mig men som sagt, det är en del av mig. Jag mår bra när jag kan sminka mig, ha parfym och ta på mig något fint, att måla naglarna och ha min vackra vigselring på mig och min fina guldklocka. Ni vet nog själva känslan ni får när ni piffat till er?  Och hela mitt liv princip går ut på att jobba, all tid går där. Och de få dagar jag är ledig så är det inte alltid orken finns att göra detta och sen när man är ledig så ska man städa, tvätta etc.

Vilka jobb är det som man kan ha vanliga kläder? 
  • Svar på tråden Tips på jobb där man kan se bra ut
  • Anonym (Deppig)

Tack så mycket för era svar.

Jag söker kortare utbildning på distans just för att jag redan läst och tagit csn och vill inte ha fler skulder på csn, så därför.
    Men tack för era tips och tack för att ni inte dömde och skrev massa elaka saker

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Nej du) skrev 2024-09-25 18:42:22 följande:
    Haha, jag kan räkna antalet kvinnliga konsulter inom samhällsbyggnad med fejknaglar på ena handens fingrar. Ts skulle se ut som en clown i min bransch. Plus att det faktiskt är en krävande utbildning.

Butik låter mer som ts nivå.
    Du själv är en clown på ditt jobb. Så butik är det jag passar, det är på "min nivå?" Herregud...
    Känner du ens mig för att du ska skriva som du gör?!
    För din info, jag är inte den typen av tjej som har långa spetsiga plastnaglar i gele/akryl med färg, mönster etc.
    Jag har lång nagelbädd tack och lov, och kan därför ha korta naglar. Sen målar jag dem i ett skirt ljusrosa nagellack. 
    Var skrev jag ens något om fejknaglr i min start???
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Puff) skrev 2024-09-25 19:35:44 följande:

Se ut hur du vill men skippa parfymen!

Vi är många som får huvudvärk av för mycket parfym. Gäller både rena parfymer och alla hårprodukter, hudkrämer etc med parfym, samt parfymerat sköljmedel.
    Finns orsak till att detta är förbjudet i t ex sjukhusmiljöer.

Jag dränker inte mig i parfym. Jag har själv migrän och astma och klarar inte starka dofter!
    Jag har parfymer som är intima, lätta som bara känns om du står precis bredvid mig eller kramar mig. Men jag själv känner dem och det räcker. 
    Jag sprayar parfym för mig själv och inte så det ska fylla ett rum med min doft och lämna doftspår var jag än går, det där kräks jag av
Svar på tråden Tips på jobb där man kan se bra ut