Tips på jobb där man kan se bra ut
Jag behöver tips på jobb eller utbildning, någon lätt och kort utbildning.
Jag jobbar inom vården i flera år och jag är helt ärlig trött på både yrket men också hur jag är och ser ut.
Att sminka mig, ha parfym, klocka, smycken, nedsläpp hår, nagellack det är en del av min identitet förr. Jag älskar att piffa till mig och se bra ut. Tyvärr blir det bara de dagar jag är ledig, om ens ork finns till det då jobbet inom vården dränerar en. Att klä mig fint till jobbet känns inte lönt, för efter passet så luktar man gamling och mat-os :(. Och jag cyklar direkt hem efter för att ta en dusch.
Jag vill ha ett jobb där man kan ha sina vanliga kläder eller i alla fall fina arbetskläder som typ hotell har, och ha parfym, nagellack, klocka etc. Och inte dessa fula arbetskläder, uppsatt hår, inga naglar och parfym. Jag vet ni kanske tycker det är ytligt och fåfängt av mig men som sagt, det är en del av mig. Jag mår bra när jag kan sminka mig, ha parfym och ta på mig något fint, att måla naglarna och ha min vackra vigselring på mig och min fina guldklocka. Ni vet nog själva känslan ni får när ni piffat till er? Och hela mitt liv princip går ut på att jobba, all tid går där. Och de få dagar jag är ledig så är det inte alltid orken finns att göra detta och sen när man är ledig så ska man städa, tvätta etc.
Vilka jobb är det som man kan ha vanliga kläder?