• Anonym

Vad gör man åt gubbmagen?

Anonym (jo, LCHF) skrev 2024-09-25 02:15:48 följande:

LCHF, men inte nödvändigtvis keto. Upp tilll 100 g kolhydrater om dagen. Förbered frukost som du kan ta på språng, till exempel frukostmuffins eller smoothies i travel mug. Även enkla luncher som äggwraps som du kan äta när och var som helst med händerna. 

Få kontroll över middagarna. Lägg upp maten i komponenter på olika assietter som är max 17 cm i diameter, utan att överfylla. Vänta i minst 10 minuter innan du har bestämt dig för om du ska ta en till portion. Ät tills du är mätt, men stanna där. Ät långsamt, njut av maten.

Ät en efterrätt. 

Fett sätter sig inte runt organen om man inte samtidigt har ett insulin- och leptinpåslag, som lagrar in fettet. Utan massa kolhydrater, mindre insulin och leptin.

Herregud, det där var ett synnerligen dåligt råd.

Ts, ta inte detta till dig. Det kommer bara förvärra saken.

Med undantag av det fetade, kursiverade och understrukna.
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2024-09-25 03:45:55 följande:
    Det där håller på att motbevisas. Kolhydrater är inte den största boven, utan mättade fetter. Fet matt=fet kropp. Ganska rimligt.
    Fullständigt självklart dessutom.
  • Anonym
    Anonym (Vill bli av med gubbmagen) skrev 2024-09-27 03:12:07 följande:
    Alltså, jag äter inte frukost och jag hinner knappt äta på arbetet. Så det kommer aldrig att hända. Säkert ett bra tips om man har tiden för det vilket jag inte har. 
    Du måste enligt lag ha minst 30 minuters rast under en normal arbetsdag.
    Eller bor du inte i Sverige?
  • Anonym
    Anonym (Vill bli av med gubbmagen) skrev 2024-09-27 11:54:57 följande:
    Ja. Man undrar ju ibland. Nej rasterna fuskas det med för annars blir det övertid varje dag nästan och jag vill hem. Samt att det måste fuskas annars hinner jag inte med allt fram till deadlines på eftermiddagen. 
    Det är olagligt.
    Prata med facket om detta. Så här kan du inte ha det, tjock eller inte.
    En dag åker du på en hjärtinfarkt om du inte slutar stressa.

Jag hade ett överstressigt jobb en gång i tiden, höll på att totalt kollapsa till sist. En fredag när vi MÅSTE bli klara innan kl 14.
    Trodde pumpen skulle stanna.

Efter det stressar jag inte för att göra en chef nöjd. Då får h*n utföra jobbet själv. Mitt liv är värt mer än så. Det är ditt också.
Svar på tråden Vad gör man åt gubbmagen?