• EpicF

Läkare vill sjukskriva. Jag vill inte.

Är det värt att bli helt utbränd så du inte kan jobba på flera år? 

Ta en sjukskriven så du får chans att hämta in dig. 

• EpicF
    Amanda84 skrev 2024-09-23 23:22:59 följande:
    Lägg genast av med sådant där! Du har lyckats jättebra med ditt jobb, men alla kan inte det! Alla kan inte byta jobb (utbildning) hur som helst!
    Om man blir sjuk av sitt jobb så ska man byta jobb! Finns inget annat att göra!
  • EpicF
    Anonym (TS) skrev 2024-09-24 16:32:02 följande:
    Jag har inte råd att återigen så utan inkomst en månad.
    EpicF skrev 2024-09-23 23:26:55 följande:
    Om man blir sjuk av sitt jobb så ska man byta jobb! Finns inget annat att göra!

Jobbet är inte främsta anledningen till min utmattning. Utan en hög belastning en period. Dels på jobbet med en del personalomsättning men också att vi har ett barn som blivit svårt sjukt. Tänker att jobbet i ett längre perspektiv är bra för mig. Men läkaren menar att jag just ju är i en krisreaktion. Nu när det börjat bli bättre med barnet och jobbet lugnat sig så hamnar kroppen i ett återhämtningsläge där jag typ inte orkar något.
    Den kommentaren var till den som sa att man inte ska byta jobb om man blir sjuk av jobbet. 

Eftersom du har ett svårt sjukt barn så bör du verkligen överväga sjukskrivning för att orka med allt. Få ett andrum och kunna koncentrera dig om framförallt dig själv med också ditt barn. 

Du måste tänka efter om du skulle ha råd att stå helt utan inkomst i flera månader mot att var tillfälligt utan inkomst en månad.
Svar på tråden Läkare vill sjukskriva. Jag vill inte.