Inlägg från: Anonym (Rocket) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rocket)

Jag skull vilja vilja henne illa

Det låter inte som att hon är bipolär i alla fall. Snarare medberoende och mår bättre när du behandlar henne bra och sämre när du behandlar henne dåligt. Troligen mår hon dåligt pga av att ert förhållande är dåligt. Nu får vi bara veta din version men av erfarenhet så brukar en dålig relation bero på bägge parter. Att du vill göra henne illa genom att såra henne säger en hel del om dig och då får man lite aningar om hur din flickvän har det och varför hon mår som hon gör. 

• Anonym (Rocket)
    Anonym (slat) skrev 2024-09-23 15:48:49 följande:

Det låter som att hon ÄR bipolär, eller "manodepresiv" som det hette förr, och inte bara ett "beteende". Det är en psykisk sjukdom och det kommer inte att gå över av sig självt inom överskådlig framtid utan hon måste söka hjälp.

Du gör dig ingen tjänst av att låta det fortgå.

Läs hela ts så förstår man varför flickvännen mår som hon gör eftersom ts verkar behandla henne som skit. Det föreligger nog ingen bipolaritet där utan snarare psykisk misshandel från ts sida. Han verkar vara en omogen person som borde växa up
  • Anonym (Rocket)
    Anonym (SAML) skrev 2024-09-23 16:06:43 följande:
    Ditt svar vittnar om en otrolig brist på insikt och empati. Du kastar ur dig generaliseringar utan någon som helst förståelse för situationens komplexitet, och drar slutsatser baserat på dina egna fördomar. Att antyda att jag skulle behandla henne illa säger mer om din egen inställning än om min relation. Det är enkelt att sitta bakom en skärm och döma, men det kräver verklig mognad och intelligens att förstå att relationer inte är svartvita. Nästa gång du vill ge råd, föreslår jag att du läser på ordentligt och inte gör dig till expert på andras liv utan att veta hela bilden.
    Det är väl snarare du som har brist på empati som vill göra din flickvän illa medvetet och få henne att må dåligt! Din självinsikt verkar dessutom låg. 
Svar på tråden Jag skull vilja vilja henne illa