Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Viktminskningsplatå - vad göra?

Anonym (Vitaminer) skrev 2024-09-23 14:06:36 följande:

Tror att du ska fortsätta på 1500 kalorier och ha lite mer tålamod. 

fungerar magen som den ska? 

hormomer kan påverka mycket men så också vitaminer och mineraler. Får du i dig tillräckligt av tex D-vitamin, B12 och jod.
    Du kanske har höga kortisolnivåer pga annat i livet? (Stress) finns massa tips om man googlar på hur man kan sänka kortisolet.

En tillfällig kostomläggning kan också funka att få igång viktminskningen igen ändra lite på proportionerna protein/fett/kolhydrater.

Håller med om detta. Håll ut och fortsätt på 1500 kcal. Det är tufft att bli av med de sista kilona, men det kommer. 

Tycker absolut inte du ska gå ner till 1100 kcal. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Mia) skrev 2024-09-23 15:16:06 följande:
    Tack för input! Jag ligger på 1100 kcal sedan två veckor utan att ha gått ner något alls på den tiden. Om jag inte ser några resultat kan jag ju lika gärna ligga på 1500 kcal kan man tycka.
    Ja, jag tänker att med 1100 kcal tappar man till slut energin och motivationen för det är så pass lågt. Det är ju bara tre kilo kvar tills du har nått dina tio kilo, eller hur?

Det kanske tar 3-4 månader att bli av med de sista kilona. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Mia) skrev 2024-09-23 15:21:59 följande:
    Jag är 171 cm lång och målvikten är 60 kg. Jag väger nu 63 kg.
    Då tycker jag att vi bestämmer att du får känna dig nöjd nu. Att minska i fettvikt kommer du göra ändå om du fortsätter att äta hälsosamt och lagom mycket, samt tränar styrka och kondition och allt det där som vi alla vet är så bra för oss.

Din vikt är jättebra till din längd. 
Svar på tråden Viktminskningsplatå - vad göra?