Min partner kan inte ta initiativ
Jag har det likadant som du och har haft i många år.
Det du kommer få höra nu när du har skrivit den här tråden är hur dålig du är, hur mycket mer du behöver göra och att du är ett svin som har önskemål och förväntningar på din dam. Det är lite så majoriteten funkar här.
Om du är som jag så har du redan provat allt. Du har kryssat i varenda box på hennes checklista men ändå ändras inget.
Det du behöver göra är att antingen förlika dig med att det är som det är och stanna hos henne tack vare hennes andra kvalitéer, eller tacka för den tiden som har varit och gå vidare i livet.
Det kommer inte bli bättre.
Det du kan prova är att göra slut. Slut på riktigt. Sälja hus och sånt. Börja dejta andra. DÅ kommer hon vilja ligga. Tills det är ni igen och du nytt hus är inköpt. Då blir det likadant igen.
Vi kan vända på det.
Säg att en kvinna skriver en tråd här om en man "som inte hjälper till hemma". Hon har provat allt och lite till för att han ska bättra sig, men det händer aldrig.
Hur många här tror du skulle skriva att hon måste pröva lite till. Ge honom utrymme. Att hon inte ska prata om problemet för då kommer han INTE vilja diska osv.
Och hur många tror du skulle säga att hon ska lämna?
Beskåda hyckleriet som kommer flöda i tråden...