Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

Min partner kan inte ta initiativ

Det blir lite fel att tala om att ta initiativ, eftersom initiativ är något man själv väjer att ta?  Annars blir det mer som att hon tar initiativ för att du vill det?

Hursomhelst verkar det vara ett vanligt fenomen bland kvinnor efter några år i relationen. Jag hör det ofta, och det skrivs ofta om det här.

Varför det är så är nog svårt för någon att sia om. En del tycker säkert att de inte behöver eftersom mannen är på de hela tiden.

Det enda man kan göra är att låta bli och invänta hur länge det tar innan hon reagerar. Om det tar för länge så kanske eran sexlust är i osynk.

• Anonym (hmm)

Är hon intresserad av sex om du tar initiativ, eller är det halvdant och rätt ointressant? 

Det kan ju tyvärr vara det som händer många kvinnor i längre förhållanden. De tappar attraktionen. Då brukar det dessvärre vara svårare att få till det igen. Precis som onelifetolive skrev i tråden. Intresserad först när han träffar en annan, då kickar tävlingsinstinkten till.

Konstigt nog verkar *tappa attraktionen* vara något som mest händer kvinnor. Undrar hur det kommer sig? 

Svar på tråden Min partner kan inte ta initiativ