Inlägg från: Anonym (Längtar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtar)

Min partner kan inte ta initiativ

Jag har en partner som inte kan ta initiativ till sex. Vi har pratat om det mycket, så pass mycket att hon nu tycker det har blivit en stor grej och har ännu svårare att ta intiativ. Så nu känns det som jag sitter fast. Känner att jag inte kan fortsätta kommunicera om det så det blir värre. Jag känner mig osexig eftersom hon inte kan visa att hon vill ha mig så börjar tappa lusten att ta initiativ. Men utan mitt intiativ blir det ingenting. Ska jag lägga allt med sex på is tills hon verkligen blir sugen? Fortsätta kommunicera ändå? Eller någon som varit i liknande sits som har tips? Har själv väldigt stor lust och saknar hur vi hade det i början.
    Vi gör lika mycket med sysslor hemma och det är jag som försöker få till dejter och överraskar med blommor. 

• Svar på tråden Min partner kan inte ta initiativ
  • Anonym (Längtar)
    Anonym skrev 2024-09-23 21:37:07 följande:

Min man tar inte heller initiativ
    De som inte råkat ut för det förstår inte vilket helvete det är

Nej det tär otroligt på psyket, självförtroendet och humöret. Man känner att man blir en sämre människa rent allmänt på något vänster. Speciellt när man har stor lust och behov själv. Försöker dock se bortom mig själv och tänka hur den andres perspektiv. Har ni pratat något om det? 

Svar på tråden Min partner kan inte ta initiativ