Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Fet

45-47 kg är lagom för din längd enligt nya bmi-räknaren. Så du har blivit ordentligt fet.
    Är man så liten behöver man inga stora portioner. Så det är väl där du kan dra ner. Samt sluta med småätandet.

• Anonym (Rob)
    Anonym skrev 2024-09-23 11:38:29 följande:
    Tur att du finns och kan upplysa ts om vad hon själv skrivit.
    Tack :)
  • Anonym (Rob)
    GIRL POWER skrev 2024-09-23 12:29:46 följande:

Min personliga uppfattning är att du både har supertaskig familj och supertaskig pojkvän som köper hem cola, godis och sötsaker till dig. De borde rimligen se att du är överviktig och istället borde köpa hem mat som gör dig smalare och inte gör dig fetare och ta dig med på rejäla motionsturer!

Lycka till mot ett hälsosammare liv!

Håller med.  
    Hade det handlat om en hund eller katt hade det räknats som djurplågeri.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Nya bmi) skrev 2024-09-23 12:49:10 följande:
    Älskar nya bmi, för jag kan väga mer än med det gamla o fortfarande va inom normala bmi, nu har jag iof en bra bit utrymme där men ändå.

Antar du är mycket längre än snittet?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Enkelt tips) skrev 2024-10-09 06:55:45 följande:

Jag har iofs aldrig varit överviktig och har förmodligen en sjuklig kroppsfixering, det mesta jag vägt är 45 på 155, det minsta 40 och jag gillar min figur bäst på exakt 43kg (förut var det 42 men stjärten ser bättre ut på 43)

Men mitt enklaste tips är att till en början ha inställningen att all mat är bra mat, förutsatt att det är mat och inte dessert, kakor, bakelser, snacks, godis, läsk. Det är ok att äta god mat, att fira med mat, att unna sig mat, men ät då kanske nåt gott kött- entrecote, skaldjur eller så. Eller för den delen en trippel cheeseburgare, inte lika bra men helt ok. Den typen av mat inte sötsaker/godis/läsk/alkohol.

Jag har inte ätit sötsaker, godis, läsk osv sedan 2018 förutom en slice tårta i somras (gifte mig). Inte alkohol sedan 2016. Jag tror att med bara det, få bort mat som inte är "riktig mat" så kommer du tappa en hel del.

Låter som att du hittat en perfekt vikt :)
  • Anonym (Rob)
    Anonym (BMI) skrev 2024-10-09 13:58:59 följande:
    En sjuklig kroppsfixering i samband med undervikt är kanske inte det bästa måttet på hälsa? 
    BMI är ett trubbigt mått. Hon är dessutom en bra mot under medellängd och då fungerar bmi inte alls.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Enkelt tips) skrev 2024-10-09 23:46:04 följande:
    Jag gillar att ha rutor på magen, och då kan jag max väga 45 , sedan blir de för otydliga. Jag har inte mer muskler än så. Lår/hamstring tappar definition på den vikten med. 43 är min idealvikt där jag känner mig perfekt (tidigare 42 men har aningens mer muskler nu+ att rumpan ser bättre ut på 43.

Men jag äter ändå ganska mycket 2000 kcal som standard Vilket förmodligen är mer än många betydligt större kvinnor äter. 

Jag kanske har en ätstörning, men jag svälter mig inte. Tidigare när jag var singel var det så sorgligt att äta ensam så då brukade jag köra dagens näring i tre 650 ca kcals shakes där jag inte brydde mig om smaken. Kunde köra
    tonfisk och grovt bröd (fibrer), vasslepulver, vitamin/minrral tillskott i apelsinjuice, mjölk eller vatten....det var väl ganska ätstörning men näringsberäknat och inte snålt näringsmässigt. Nu lagar jag för jag är inte singel längre :)
    Tycker det låter mer sunt än att vara överviktig som de flesta är idag. Dessutom verkar du äta bra.

Frågan är bara var man hittar fler som dig ?   :)
Svar på tråden Fet