Inlägg från: Anonym (BMI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BMI)

Fet

Anonym (Nya bmi) skrev 2024-09-23 12:49:10 följande:
    Älskar nya bmi, för jag kan väga mer än med det gamla o fortfarande va inom normala bmi, nu har jag iof en bra bit utrymme där men ändå.
    Robs nya bmi funkar tvärtom mot ditt.

Äldre bör väga mindre (enligt Robs nya bmi).
  • Anonym (BMI)
    Anonym (Enkelt tips) skrev 2024-10-09 06:55:45 följande:

Jag har iofs aldrig varit överviktig och har förmodligen en sjuklig kroppsfixering, det mesta jag vägt är 45 på 155, det minsta 40 och jag gillar min figur bäst på exakt 43kg (förut var det 42 men stjärten ser bättre ut på 43)

Men mitt enklaste tips är att till en början ha inställningen att all mat är bra mat, förutsatt att det är mat och inte dessert, kakor, bakelser, snacks, godis, läsk. Det är ok att äta god mat, att fira med mat, att unna sig mat, men ät då kanske nåt gott kött- entrecote, skaldjur eller så. Eller för den delen en trippel cheeseburgare, inte lika bra men helt ok. Den typen av mat inte sötsaker/godis/läsk/alkohol.

Jag har inte ätit sötsaker, godis, läsk osv sedan 2018 förutom en slice tårta i somras (gifte mig). Inte alkohol sedan 2016. Jag tror att med bara det, få bort mat som inte är "riktig mat" så kommer du tappa en hel del.

En sjuklig kroppsfixering i samband med undervikt är kanske inte det bästa måttet på hälsa? 
  • Anonym (BMI)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-09 14:11:21 följande:
    BMI är ett trubbigt mått. Hon är dessutom en bra mot under medellängd och då fungerar bmi inte alls.
    Men snälla. Det var ingen som frågade dig. 

Vi vet alla att även du har en sjuklig fixering. Det som är sjukligt kan aldrig bli hälsosamt. 
  • Anonym (BMI)
    Anonym (()) skrev 2024-10-09 15:39:03 följande:
    Det var ingen som frågade dig heller men alla får svara på diskussionerna i tråden vet du
    Så är det. Men man kan inte förvänta sig att någon ska ta en på allvar när det är uppenbart att man har en psykisk åkomma som gör att man inte kan tänka på annat än kvinnors kroppar och vikt. 

Om man har en sådan åkomma så är man inte rätt person att kommentera om hälsa. Så är det bara. 
Svar på tråden Fet