Inlägg från: Anonym (Elak unge) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elak unge)

Tonåring i trubbel - orättvis lärare

Anonym (B) skrev 2024-09-22 20:51:02 följande:

Hahahaa! Smart drag ju! Hon har huvudet på sin spets, din dotter!

Hur kan det bli kvarsittning av det där? Jag hade snackat med de båda. Men den andra får väl lära sig. 

Är själv lärare och hade mitt barn gjort likadant hade jag bara skrattat! 

Hade du skrattat om ditt barn hade slagit ner någon svagare också? Med händerna alltså..
  • Anonym (Elak unge)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-09-23 11:59:37 följande:
    Min dotter är väldigt snäll och är ofta den som utses att "ta hand om" nya elever etc. I vintras var hon med och stöttade upp på särskolans luciatåg, helt på eget bevåg.

Hon skadade inte den andra tjejen, det var tjejens eget fel att det blev som det blev.
    Men att lura en svag och klart mindre begåvad klasskompis tycker hon är helt i sin ordning?
  • Anonym (Elak unge)
    Anonym (utan) skrev 2024-09-24 09:42:16 följande:
    Det är inte andra elevers ansvar att ta hand om sina svaga klasskompisars utbildning. Om läraren hade skött detta bättre från start, och inte tvingat TS dotter att ge den andra eleven sina anteckningar så hade detta aldrig hänt. 

Det hade väl varit minst lika ohederligt att låta den svaga eleven fuska sig till ett betyg som inte motsvarar hens kunskaper eller förmåga?
    Och du tror inte att läraren förstår vilka som jobbar på grupparbeten och vilka som tenderar att vara mer obegåvade eller mer lata och delar ut betygen därefter?

Otroligt hur många som tycker att det är fruktansvärt att hjälpa en svagare medmänniska!
Svar på tråden Tonåring i trubbel - orättvis lärare