Inlägg från: Anonym (Ego) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ego)

Flytta vid gemensam vårdnad

Du har gjort helt fel och han har rätt. Ni skulle aldrig ha köpt gården. Antingen får ni fortsätta som nu eller sälja den. Jag vet inte riktigt vem det är du ?vill väl? för det är absolut inte din dotter. Hennes bästa är att bo i en välfungerande kärnfamilj och det tåget har ju gått, så då är näst bästa att hon bor så nära båda föräldrarna som möjligt så hon kan få en fungerande vardag oavsett vem hon är hos. Du tar ifrån både henne och pappan möjlighet till nära och vardagligt umgänge. Ju äldre hon blir desto mindre kommer hon vilja åka till pappan. Du tror att hon kommer vilja spendera helger och lov hos honom när hon är tonåring och har hela sitt liv och sin umgängeskrets med vänner killar etc hos er? När det dessutom är 3 timmars resa enkelväg till pappan? Hon kommer få försämrad relation till sin pappa och ditt ex kommer inte få träffa sin dotter. Allt det här är fruktansvärt egoistiskt och den enda du tänk på och ?vill väl? i detta är dig själv. Jag antar att du inte skulle vilja att han tog er dotter och flyttade 3 timmar bort. Jag antar också att du inte hade viljat låta henne på heltid hos honom och själv flytta 3 timmar bort även om hans psykiska mående var bra. Varför inte? För du vill ha henne nära, ha en vardag och en normal relation till ditt barn. Det vill han också.

• Anonym (Ego)
    Anonym (Mamma som vill väl) skrev 2024-09-22 12:39:35 följande:

jösses vilka påhopp. vi har köpt gården JA men vi har ju de som ett helg boende nu. Folk köper ju stugor? Jag har inte sagt att jag ska ta henne och dra. Jag vill göra de bästa för  BARNET och vad BARNET också vill. De är inte ALLTID de bästa att ha båda nära. De bästa är att allt fungerar. jag har försökt involvera den andra parten i så många år, han själv har suttit sig själv främst i ALLA år. Jag har aldrig nekat dom till mer umgänge? Men när man inte dyker upp på saker, inte svarar, glömmer bort Osv osv så ska jag bara acceptera de? 

jag kommer givetvis inte flytta MOT hans vilja. den här tråden skulle inte handla om ifall ni anser att jag gör rätt eller fel, vad ni tror att mitt barn mår bra av och hur ni anser att de försämras saker utan att ha inblick i allt. Jag ville ha tips och idéer hur man kan tänka. Försökt va så himla tydlig men de verkar tydligen inte framgå. 

Det bästa för BARNET är att låta gården vara helgboende så då är det case closed då. Att han inte dykt upp på utvecklingssamtal eller nån match innebär inte att det är bäst för barnet att flytta 3 timmar bort. Det är DU som vill det för DIN skull för att gården är DIN dröm. Vad barner säger att det vill är IRRELEVANT då barnet vid 7 års ålder kan påverkas till att ?vilja? vad som helst och inte kan förstå konsekvenserna långsiktigt av olika beslut. Det är därför barnet har vårdnadshavare som ska ta beslut i BARNETS intresse.
Svar på tråden Flytta vid gemensam vårdnad