Flytta vid gemensam vårdnad
Du har gjort helt fel och han har rätt. Ni skulle aldrig ha köpt gården. Antingen får ni fortsätta som nu eller sälja den. Jag vet inte riktigt vem det är du ?vill väl? för det är absolut inte din dotter. Hennes bästa är att bo i en välfungerande kärnfamilj och det tåget har ju gått, så då är näst bästa att hon bor så nära båda föräldrarna som möjligt så hon kan få en fungerande vardag oavsett vem hon är hos. Du tar ifrån både henne och pappan möjlighet till nära och vardagligt umgänge. Ju äldre hon blir desto mindre kommer hon vilja åka till pappan. Du tror att hon kommer vilja spendera helger och lov hos honom när hon är tonåring och har hela sitt liv och sin umgängeskrets med vänner killar etc hos er? När det dessutom är 3 timmars resa enkelväg till pappan? Hon kommer få försämrad relation till sin pappa och ditt ex kommer inte få träffa sin dotter. Allt det här är fruktansvärt egoistiskt och den enda du tänk på och ?vill väl? i detta är dig själv. Jag antar att du inte skulle vilja att han tog er dotter och flyttade 3 timmar bort. Jag antar också att du inte hade viljat låta henne på heltid hos honom och själv flytta 3 timmar bort även om hans psykiska mående var bra. Varför inte? För du vill ha henne nära, ha en vardag och en normal relation till ditt barn. Det vill han också.