Inlägg från: Anonym (Lix) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lix)

Flytta vid gemensam vårdnad

Ditt barn kommer numera alltså alltid behöva åka 6 h varannan helg för att kunna träffa sin pappa.

Om några år nr hon börjar förskoleklass kommer hon tvingas åka 3 h varannan fredag och 3 h varannan söndag.

Hon kommer förlora dagar med sin pappa och tiden hon kan vara där kommer förkortas av restiden.

Jag tror heller inte du kommer vilja att hon är där varje lov för att kompensera upp.

Du har gjort ett val som kommer innebära att din flicka förlorar på det. Jag anser ju att har man barn tillsammans så bör man faktiskt bo så barnet har sådant avstånd till båda sina föräldrar att det inte påverkar vardagen. En sak om pappan valt bort men det har han ju inte. Och du riskerar att förlora vårdnaden genom att välja att flytta så långt bort att dottern och pappans relation påverkas. Ni kunde köpt en gård på närmare håll än 3 h bort.

• Anonym (Lix)
    Anonym (Mamma som vill väl) skrev 2024-09-22 09:48:00 följande:

Hej Lix.

nu går barnet i 1an och reser redan denna väg, hade jag pÅ något vis sett detta som en negativ påverkan på henne så hade jag inte ens övervägt de? 

han väljer bort många tillfällen med barnet, jo! Det är jag som tar de största ansvaret i allt och han gör det han orkar med i princip. 

sen vad du tror i de här fallet är inte relevan? givetvis Kommer hon få åka dit på loven för att få så mycket tid som möjligt. De handlar inte om att ta henne ifrån honom? Jag vill att de ska ha en god relation. Jag vill bara kunna följa min dröm samtidigt. Detta hade aldrig skett om vi hade 50/50 och han var väldigt engagerad.

ja jag vet att jag riskerar att förlora vårdnaden om jag skulle flytta utan hans godkännande, jag har inte tänkt göra sådana drastiska drag. Jag skrev att jag skulle prata med honom och frågade om tips och idéer. 

Varför köpte ni inte en gård på närmare håll än 3 h bort?

Om hon går i 1:an nu kan hon ju omöjligt träffa sin pappa torsdag - måndag?
Svar på tråden Flytta vid gemensam vårdnad