Flytta vid gemensam vårdnad
Men barnets perspektiv då?
Tycker det är du som gör fel här, ts.
Men barnets perspektiv då?
Tycker det är du som gör fel här, ts.
Ja de får du tycka, förstår att de är en delad fråga och svårt att sätta sig in situationen man inte vet allt om.
tro mig, jag har vridit och vänt ur barnets perspektiv. Hon har vänner och familj på båda ställena och hon själv vill flytta.
M
ja, det har de absolut funnits. Psykiatrin är inkopplad.
jag har aldrig sagt att jag ska ta mig rätten och göra som jag vill? Jag är inte en elak person. trodde jag va tydlig med att jag inte på något sätt vill förstöra deras relation och att jag givetvis bor kvar om han inte vill att hon flyttar med mig. Men de känns såklart surt för mig att avstå drömmar när de fortsätter på detta vis år efter år. Jag frågar efter tips hur jag kan göra. Om någon kanske varit med om liknande.
måendet går i perioder, ibland bättre, ibland sämre.
jag förstår att detta går att diskutera i oändlighet och att de finns flera perspektiv på detta. Inte lätt att kunna sätta er in i hela situationen heller för att kunna förstå.
Men jag vill tydliggöra att jag vill att de ska ha en god relation oavsett vart vi bor, att de kommer ses ofta. Jag kommer däremot inte kunna flytta och låta han ta fullt ansvar eftersom det inte fungerar. Så då behöver jag avstå att flytta. men jag måste kunna få lyfta det till diskussion eftersom även jag är mänsklig och har drömmar.
jösses vilka påhopp. vi har köpt gården JA men vi har ju de som ett helg boende nu. Folk köper ju stugor? Jag har inte sagt att jag ska ta henne och dra. Jag vill göra de bästa för BARNET och vad BARNET också vill. De är inte ALLTID de bästa att ha båda nära. De bästa är att allt fungerar. jag har försökt involvera den andra parten i så många år, han själv har suttit sig själv främst i ALLA år. Jag har aldrig nekat dom till mer umgänge? Men när man inte dyker upp på saker, inte svarar, glömmer bort Osv osv så ska jag bara acceptera de?
jag kommer givetvis inte flytta MOT hans vilja. den här tråden skulle inte handla om ifall ni anser att jag gör rätt eller fel, vad ni tror att mitt barn mår bra av och hur ni anser att de försämras saker utan att ha inblick i allt. Jag ville ha tips och idéer hur man kan tänka. Försökt va så himla tydlig men de verkar tydligen inte framgå.
Du har ju skapat en tråd om hur du ska kunna flytta på heltid med barnet mot pappans vilja? Och därmed minska umgänget. Det är ju utifrån det du får svar.
Hur kommer det fungera att du ska sitta i en bil 12 timmar varannan helg samtidigt som du har en bebis? Vad blir mer välfungerande?
umgänget blir minskat med 4 nätter i månaden. Sen vet jag inte vart du får 12 timmar ifrån. Men nu har jag hört din åsikt. Återigen, jag flyttar inte om han inte vill punkt.
I er situation anser jag att det finns skäl för dig att söka enskild vårdnad och då är problemet löst, ni kan flytta till gården permanent och barnet kan träffa sin pappa som tidigare.