Inlägg från: Anonym (Man vänjer sig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man vänjer sig)

Vilken information får ni vid hämtning på fsk?

Det är en jättestor omställning att lämna sitt första barn på förskolan. Man är van att veta allt.

Jag kommer inte ihåg hur mycket info jag fick kring vårt första barn. Däremot så kommer jag ihåg hur mycket lugnare jag var när tredje barnet började förskolan. Hur jag kände att det faktiskt inte är nödvändigt att veta hur hen sov och åt. Att eftermiddagen/kvällen blev som den blev. Och att jag litade på att de skulle signalera om nåt var på tok. 

Vet inte riktigt vad jag vill säga förutom att det är en process att släppa kontrollen kring sina barn och att man vänjer sig/lär sig.

• Anonym (Man vänjer sig)
    Anonym (Första barnet) skrev 2024-09-23 22:39:11 följande:
    Ja det förväntar vi oss också. Hon är blöjfri när hon är vaken och vi har vid ett tillfälle hämtat hem kläder som varit kissa på sig kläder men inte alls fått info om det, inte heller om hon sovit lite, ätit lite osv. Genomgående verkar många inte veta så mycket om sina barns dagar, och det är sorgligt tycker jag. Dottern kan prata bra men berättar liksom inte om sin dag för oss än tyvärr.
    Kan inte säga att jag tyckte att det var sorgligt att inte veta i detalj vad mitt barn gjort varje dag på förskolan. Mina barn hade inga problem med magen eller aptiten så att veta exakt om toabesök eller matintag hade ingen betydelse. OM det inte var nåt rejält avvikande förstås. Hade de ätit dåligt så var de extra hungriga vid middagen som vi åt redan vid fem på den tiden. Om de verkade gnälliga så fick de nåt mellanmål innan maten. Om de sovit dåligt så var de extra trötta på kvällen och då försökte vi natta tidigare.

Information från utflykter, projekt mm fick vi regelbundet för hela avdelningen. Det var roligt att få information om. Jag kommer även ihåg att jag drömde om att vara en fluga på väggen för att se mina barn under en dag. Det var även roligt när nån pedagog berättade om nåt särskilt som mitt barn gjort. Men det förväntade jag mig inte att få höra varje dag utan lite då och då.
Svar på tråden Vilken information får ni vid hämtning på fsk?