• fornminne

Bestrida "äktenskapsförord"?

Anonym (M) skrev 2024-09-22 13:03:02 följande:
    Förmodligen har ta skrivit under utan att ha läst, vilket då innebär att äktenskapförordet både är giltigt och inte heller falskt. Och ts har sig själv att skylla. 
    Fast hon skriver väl att hon inte ens visste om att dokumentet existerade förrän för några dagar sedan?

Låter som en förfalskning, eller åtminstone som att allt inte har gått rätt till. 
  • fornminne

TS skriver också uttryckligen att det är förfalskat. Det låter alltså inte som att hon har skrivit på något i god tro.

• fornminne
    Anonym (M) skrev 2024-09-22 13:19:59 följande:
    Kan fortfarande vara något hon skrivit under, utan att läsa ordentligt. 

Då skulle hon väl inte skriva att det var förfalskat? 

Möjligen att hon har blivit vilseledd, men det är något annat. 

• fornminne
    Anonym (M) skrev 2024-09-22 13:23:28 följande:
    Och sedan svarar hon inte. Låter mer som att hon insätt att hon skrivit på utan att läsa ordentligt. 

Så kan det förstås vara.

Att någon slutar svara, eller inte vill berätta fler detaljer, kan dock ha andra orsaker.

Det enda TS brhöber veta, är ju egentligen hur hon ska gå vidare med detta, om det nu verkligen är ett ogiltigt äktenskapsförord och inte hon själv som klantat sig. 

• fornminne
    Anonym (Arg) skrev 2024-09-22 13:51:11 följande:

Jag har självfallet inte skrivit på, det trodde jag var underförstått, men exet kan utan problem härma min signatur.

Vad säger han själv? Har han erkänt att det är förfalskat? 
  • fornminne
    Anonym (Arg) skrev 2024-09-22 13:55:14 följande:
    Han insisterar att jag visst skrivit på och att jag bara försöker ta mig ur det, trots att jag vet att han ljuger.
    Då bör du göra som flera har föreslagit i tråden. Polisanmäl för urkundsförfalskning och kontakta en jurist omgående.

Även om anmälan läggs ner, finns det dokumenterat att du bestrider äktenskapsförordets giltighet.
Svar på tråden Bestrida "äktenskapsförord"?