Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Förskolepersonals gnäll

Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 22:39:11 följande:

Vi jobbar ju åt oss själva så det är inte samma sak. 

Sedan får du tänka hur vi jobbade innan. Jag jobbade lika mycket som anställd när jag fick 25 tusen i riktig lön? men jag fick erfarenheten och utvecklingen som sedan ledde mig vidare och så har jag kunnat växa och utvecklas? så jag fick inte heller någon bra lön då? 

Jobbade du 240h/månad för 25000 var du grundlurad. (Det tycker jag dina anställda är också, oavsett hur stor bonusen som du inte vågar tala om är.)
  • Anonym (X)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:00:31 följande:
    Det här blir ju bara löjligt. Det handlar ju mer om en beskrivning av personer som mår mycket dåligt och istället för att förändra situationen ältar situationen, har ont i magen och liknande istället för att göra det de Själva kan för att påverka sin situation. För vissa är ju detta mer än 4 timmar om dagen? 
    Hur vet du att de gör det 4h per dag?
    du har skrivit 3 h i tråden nu, det blir 21h gnäll på en vecka om vi ska tillämpa din egen logik.
  • Anonym (X)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 22:57:38 följande:
    Det är väl inte ett extraknäck dessa har?. Och ja många av dessa har även doktorerat och liknande också men jobbar fortfarande. och du ser, personer med driv kan tjäna pengar. 
    Du tror det är många disputerade, föreläsande förskollärare som fortfarande jobbar i barngrupper?
  • Anonym (X)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:07:32 följande:
    Nej, men om du får ont i ryggen på förskolan av tunga lyft och sedan går du och tränar två timmar i veckan för att få en helt annan teknik när du lyfter, du slutar få ont. Borde du få betalt för att träna detta då? När du tränar så får du andra förutsättningar att utföra detta arbete. Borde inte du få lön för detta då? Brandmännen får ju arbetstid till att träna. 
    Vad menar du är motsvarigheten att förskollärarna gör?
  • Anonym (X)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:04:41 följande:
    Det är som sagt en beskrivning. Alla förskollärare mår inte dåligt och är vandrande Vrak.. 
     Nej, den enda som beskrivit dem så är du.

Du har fortfarande inte vågat svara på vad lägsta summan en delägare tagit ut på ett år är. Mindre än 150k då.
  • Anonym (X)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:03:22 följande:
    Jadu, vilken kvalitet skulle det vara om ingen utbilda människor, skrev kurslitteratur för lärarprogrammen m.m? 
    Det är inte förskolan som betalar för detta.
  • Anonym (X)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:13:29 följande:
    För detta inte handlar om mig? 
    Du tog upp dig själv som motvikt i trådstarten så jo det handlar i högsta grad om dig.

Men att du inte vågar svara säger allt om hur dåligt det går för er. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:15:56 följande:
    Eller så vill jag inte verka provokativ 
    Nej, du verkar bara vara envärdelös företagare och ännu sämre arbetsgivare. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:15:27 följande:
    Fast en person som lutar sig fram med ryggen, lyfter upp ett ledset barn på det sättet kan ju få ont. Vissa barn gråter större delen av dagen och vill bli burna. Med rätt träning blir inte detta ett större problem. Men utan träning kan det leda till sjukskrivning? 
    Om det här är vanligt förekommande och ett arbetsmiljöproblem så är det upp till AG att förebygga det. Inget konstigt alls.
  • Anonym (X)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:18:19 följande:
    Men det är väl ingen som tror att någon människa tror att alla förskollärare i hela landet går runt och lider. Har sömnsvårigheter m.m men tittar du på statistik över detta så finns en stor procent inom förskolan som just mår dåligt. Känner sig otillräckliga m.m

Så det räcker väl med att kolla statistiken. Och en lösning för detta är väl att ta kontrollen. 
    Ta komtrollen genom att jobba gratis 20h/vecka som dina anställda eller byta yrke och föreläsa och skriva kuralitteratur?
  • Anonym (X)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:40:45 följande:
    Detta handlar ju mer om specifikt personer som går runt och ältar och mår dåligt och känner sig otillräckliga. Sällan folk gör detta mindre än 2 timmar i veckan om man mår så dåligt. De som inte mår dåligt har ju inget problem med att vara otillräckliga. Du verkar mer ha ett behov av att leta fel och typ leta källor för mina påståenden. Jag ser statistik och sedan kan man ju tolka att en person med sömnsvårigheter inte har detta typ Max 2 timmar i veckan. Då ses det ju knappast som ett bekymmer 
    OK, visa statisitiken du baserar det på. Bevisbördan ligger på den som påstår att nåt är fakta.
  • Anonym (X)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:54:54 följande:
    Okej men vad är din lösning då? 
    Vad är din lösning för att ta kontroll?
    Jobba 80 timmar gratis varje månadsdonaamställda eller sluta som förskollärare och föreläsa eller skrivakurslitteratur?
  • Anonym (X)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-22 00:09:56 följande:

Ja, nu tycker väl inte jag att detta är en långsiktig lösning och det är inte för ALLA.

Men om någon lider, mår dåligt. Känner sig otillräcklig, den hinner inte planera och leverera det uppdraget säger. Jag säger inte att detta är bra. Frågan är vad lösningen är för den enskilda personen. Byta bransch. Sjukskrivning. Men lösningen kan ju inte vara att alla byter jobb. Eller ja, det skulle nog göra det enormt effektivt. Alternativt vild strejk, men detta innebär ju att folk och majoriteten vill detta. Alla mår inte dåligt på sina arbetsplatser och kanske hittat andra sätt att hantera sin otillräcklighet på.

Men vad tycker du lösningen ska vara för någon med sömnsvårigheter, ont i magen och ständig oro, ältande m.m utifrån sin arbetssituation. Att nu fick jag inte planeringstiden idag igen för att det här hände. Nästa vecka är någon sjuk och då är man underbemannad och då kan man inte heller planera?. 

Hur ska den enskilda personen åtgärda detta? 

Ja, vad tycker du den enskilde personen ska göra?
  • Anonym (X)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-09-22 13:31:26 följande:
    Regeringen har nu i veckan sagt att förskoleklassen kommer  tas bort och nu blir det tioårig grundskola. 
    Du förstår att de förskollärare som är behöriga kommer fortsätta jobba, oavsett namn, och att utbildningen görs om efter hur det utvecklas? Det är inte så att en grupp barn klarar sig utan pedagoger för att klassen kallas nåt annat.
  • Anonym (X)
    Anonym (M) skrev 2024-09-22 15:15:56 följande:
    Ja, hon tror det. Vanligt misstag. 
    You lost me. Menar du att Sanna inte har koll på vad hennes mamma har för yrke?
  • Anonym (X)
    Anonym (M) skrev 2024-09-22 16:05:06 följande:
    Vad trodde du jag menade? 
    Vad menar du? Det låter verkligen som du påstår att Sanna inte vet sin mammas yrke, men det vore ju helt barrockt att påstå.
Svar på tråden Förskolepersonals gnäll