Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Förskolepersonals gnäll

Och du som jobbar 60 h i veckan tjänar förstås samma lön som en förskollärare?

• Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 20:17:23 följande:
    Har alltid jobbat såhär oavsett lön. Började på 25 tusen för några år sedan. 
    Det är inte bara ingångslönen som spelar roll utan även löneutvecklingen.

Tjänar du som en förskollärare idag och resten av tiden fram till pensionen?
  • Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 20:21:58 följande:
    Men spelar detta verkligen någon roll? Förskollärare kan också tjäna bra om det har driv, 
    Klart lönen spelar roll!

Skulle du jobba 60 h i veckan om du bara tjänade 40 000 kr i månaden? Tror knappast det va!
  • Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 21:12:40 följande:
    Från början tjänade jag 25 tusen i månaden och jobbade så mycket. 
    Från början ja men då visste du väl att löneutvecklingen är mycket större än för en förskollärare? Eller?

Hur mycket tjänar du IDAG? 
  • Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 20:57:23 följande:

Får jag? Hur vet du vad jag tjänar? 

Jag, min man, våra anställda har 40 timmars arbetsvecka. Få som jobbar så få timmar och ingen har OB eller liknande. 

Jobbar du 40 h nu? I ts skrev du 60 h.
  • Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 21:18:00 följande:
    Alla har ett avtal på 40, men ingen jobbar 40 timmar, det jag menar. Vi får betalt för 40
    Och vad får du ut i lön?
  • Anonym (G)
    Anonym (M) skrev 2024-09-21 21:15:52 följande:
    Nu jobbar dock inte sjuksköterskor delade ture på äldreboende, utan enbart dagtid pch kanske var 8:e helg. Undersköterskor däremot, de jobbar ofta delade tuter på äldreboenden. 

Och som BMA har man oftast inte jour, utan jobbar istället oregelbundet. Verkar som att du inte ens vetvad dina egna föräldrar jobbar med. 
    Har jobbat på äldreboende och det finns alltid ssk i tjänst kvällar, nätter och helger. Vet dock inte om de hade delade turer men de jobbade verkligen inte enbart dagtid. På äldreboende måste man kunna få tag på en ssk dygnet runt.
  • Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 21:20:02 följande:
    Jag tar inte ut mer än 35 tusen i månaden Sedan är det skatt på det. 
    Oj så du, din man och era anställda jobbar över 60 h i veckan och tar ut så lite pengar? Vad lurade ni är. Vad är det för mening att jobba ihjäl sig om ni inte tänker tjäna något på det?
  • Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 21:44:25 följande:
    Ja, idag är det ju vårt bolag och rent skattemässigt vore det ju mycket dumt att ta ut mer i lön än vad vi behöver? 
    Så du och din man tvingar era anställda att jobba gratis?
  • Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 21:36:52 följande:
    Ja de blir riktigt bra på sitt jobb, skriver kurslitteratur och jobbar i barngrupp dagar i veckan och resterande tid jobbar de med att skriva, handleda och hålla föreläsningar inom barns utveckling. Det tjänar riktigt bra. En halvdags utbildning kan de ta 50 tusen för. 
    Så detta är något alla förskollärare skulle kunna göra? Hur mycket kurslitteratur behöver skrivas egentligen och hur många föreläsningar behöver hållas?

Det är ju helt orimligt att detta är något som förskollärare skulle kunna göra för att höja sin lön, det är ju enbart några få som ens skulle få chansen oavsett vilket driv man har. 
Svar på tråden Förskolepersonals gnäll