• Miatheone

Letrozole, följas åt?

EmmaJoh skrev 2025-01-07 00:05:37 följande:

Grattis till er som blivit gravida och heja er som kämpar på!

Vi försöker få vårt första barn. Jag har PCOS och ingen naturlig ägglossning så jag ska testa letrozol för första gången om några veckor efter en kur med Provera. Har tidigare tagit Primolut men Provera ska tydligen ge fler biverkningar? Har någon av er tagit det?

Ska bli spännande med letrozol, funkar det inte efter 6 försök blir det ivf. Jag är 36 så har inte allt tid i världen på mig direkt. Cool Jobbigt med all väntan med utredning först som tog flera månader... 

Välkommen, ja jag har kört provera 2 omgångar nu. Första gången märkte jag inte av det alls. Andra omgången illamående och huvudvärk. Tog cirka 6 dagar efter sista tabletten så kom mensen. Lycka till nu 🙂
  • Miatheone

Sådär nu har jag äntligen fått tag på fertilitetsmottagningen, var supersvåra att få tag på 77 samtal tutade upptaget sen äntligen lyckades jag komma till telefonsvararen så jag kunde lämna meddelande om att bli uppringd. Fick tid på torsdag kl 13.30 för ultraljud på cykeldag 15. 

Känner mig rätt duktig idag, berättar för en kompis, min syster och chef angående ägglossninsstimuleringen. Känner mig så lättad på något sätt. Och dessutom skönt att chefen vet om det då jag behöver vara från jobbet vissa gånger för ultraljud osv. 

• Miatheone

Sådär dagens VUL avklarat. Hade en äggblåsa på 16.5 och han räknade ut att ägglossning kommer ske på måndag. Så bara hoppas på att ägget släpper 😍

• Miatheone
    Minilillis skrev 2025-01-09 17:49:22 följande:
    Men gött! Va härligt att få en lite positiv kick inför helgen! 🤩 men testa på nu då så vet du säkert när de sker 👏🏼😄
    Jajamen kommer vara en testgalning här nu dem kommande dagarna 🤣 Men verkligen superskönt med positivt besked denna gång 🙂 Hur går det för dig och er andra? 
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2025-01-09 21:43:33 följande:

Hej tjejer!
    Jag gjorde nyligen ett tidigt vul för att bekräfta graviditeten men där fanns inget förutom en tom hinnsäck och mitt hcg var inte heller nämnvärt högt. Jag känner mig extremt orolig men ska på ett nytt vul imorgon fm och lämna blod igen. Håll tummarna ❤️

Vad tråkigt 😒 Håller tummarna för att dem ser något idag ❤️ Stort Lycka till idag ❤️❤️
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2025-01-10 15:33:09 följande:

Idag fick jag se mitt lille pyre MED ETT TICKANDE HJÄRTA ❤️ Gud vad jag blev lättad. Lämnade nytt hcgprov som vi får svar på på måndagseftermiddagen.

Ser båda delar ut har jag inget att oroa mig över ❤️

Mitt tidigare värde för 2 dagar sedan på 6+0 var 3022.

Nämen så roligt, Grattis ❤️ Hoppas på bra svar på måndag för dig 😍
  • Miatheone

En fråga till er allesammans, Vad använder ni för ägglossningstest? Har clearblues digitala hemma men läste att man inte ska ha det om man genomgår fertilitetsbehanling. Vilket märke har fungerat för er?

• Miatheone
    Minilillis skrev 2025-01-11 09:38:23 följande:
    Rekommendationerna jag har frått från livio (fertilitetsklinik) är dem rosa clerblue ägglossnings stickorna. 🤷🏼?♀️😊
    Ja dem har jag med, börjar kännas som det inte blir något denna månad, inget positivt ägglosningstest ännu i sikte 😒 
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-01-12 19:48:45 följande:

Oh rackarns,  men ge inte upp hoppet ännu, kan komma ett omslag imorgon eller tisdag med!☺️ men förstår väntan och ovissheten! Frågade du något angående ovitrielle? 

Själv är de väntan på o se om de förhoppningsvis är bim 19/1.. men de känns så långt dit nu.. hoppas verkligen att de är ett litet gryn där i!🙈

Ja får hoppas på det, Nee gjorde aldrig det. Ska ringa dem i slutet av månaden för vidare planering. Läste min journal också hade treskiktat endometrium så det är ju positivt ska ju va det inför ägglossning.

Åååh spännande, håller tummarna. Förstår att det känns långt fram, just nu känns till och med onsdag långt fram 🤣
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-01-12 21:46:52 följande:
    Okej, men härligt att ha en plan! Nått jag märkt med livio är att dem e så tillmötesgående ifall man behöver ringa å ställa 1000 frågor ! Men snyggt,  va skönt att veta! 

Taack! Men 14 dagar av skräck, förtvivland, nervositet, goa känslor , positivtitet, dåliga känslor.. Ja hela registret har sambon redan fått sig en del av.. hehe
    Förstår precis vad du menar, känns som rena berg och dalbanan detta.Ena dagen tor man verkligen att det kommer gå vägen och är superglad och sen andra dagen helt tvärtom. Såhär nära har vi aldrig varit dem senaste 3 åren och då blir man ju lite extra besviken/ledsen när det där negativa ägglossningstestet kommer. Tyvärr så får ju dem närmsta ut för det, känt mig så ledsen vilket utspelar sig i irritation dem senaste två dagarna då jag verkligen hade hoppats på positivt ägglossningstest vid det här laget.  Som tur är blir det vabbande imorgon så ska mysa extra med dottern imorgon och försöka tänka på annat en liten stund iallafall. 
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-01-13 10:08:42 följande:
    Men precis! Mitt uppe i denna bergodalbanan så håller jag på att skola in våran skrutt på förskolan 😭❤️ sjukt tungt! 

Ah men förstår men våga fråga om att få hjälpa kroppen till ett äggloss! Hellre lite extra hjälp än att de blir fler negativa test! ❤️ de är inte kul att få de negativa gång på gång , de förstår jag! 
    Oj ja då är det en hel del för dig nu då. 

Ja ska ta upp det vid samtalet i slutet av månaden här nu. Kanske är det just det som behövs 🙂
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-01-13 20:10:51 följande:

Haha jamen de kan man verkligen säga! 

Idag var de även blodprov-progrestron prov (ÄL+7) så håller tummarna att de faktiskt blive nå av alltsammans..😅

Eller så kommer de nu i dagarna av sig självt🥰👏🏼

Härligt, har själv känt av svullna bröst och typ mensvärk/molande värk på höger sida äggstock idag så hoppas på att det leder till ägglossning och att det helt enkelt bara tar någon/några extra dagar än vad läkaren räknade ut sist. 
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2025-01-14 07:13:48 följande:
    Godmorgon ❤️ värdet hade ökat men inte dubblats som det gärna ska, iaf öka med 58%. Men vi hoppas det ökar sakta men stabilt uppåt. Försöker att inte oroa mig. Tack för att du frågar!
    Okej ❤️ hoppas på att det bara är lite segstartat och går uppåt fortare snart för dig ❤️ 
  • Miatheone

Går inte så bra här testar med vanliga ägglossningsstickor och clearblues rosa digitala. Dem vanliga har gått nedåt och snart helt blanka så inget postivt på dem eller clearblues hittills. Hade hoppats på något idag på grund av hur det kändes igår men får väl ta nya tag nästa månad antagligen.

• Miatheone
    Minilillis skrev 2025-01-14 22:05:04 följande:

Nanathalie - håller tummarna för stabilt uppåt ! 👏🏼

Miatheone - rackarns ! Men ring gärna till dem å uppdatera så kanske dem tänker annorlunda ? Eller jag vet inte, kanske jag greppar efter halmstrån Men vill så gärna att alla ska få samma chans! 

Ja tänk om alla tänkte som dig ändå❤️. Pratat med dem men enda svaret jag fick va att ägglossningstest inte är 100 och att jag ändå kan ha haft det och därför ska invänta om mensen kommer , gör den inte det och graviditetstest är negativt så ska vi göra nån sorts planering i slutet av månaden. Men det var ju värt ett försök iallafall. Denna väntan är ju brutal 🤣
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-01-16 12:41:48 följande:
    ❤️
    Ah okej, spännande svar! Kan absolut ha skett utan att testerna reagerar på det, så då håller jag tummarna för att de lyckats! Men försök stå på dig ifall de blir fler ggr om åtminstone få göra ett progrestron prov! För då får man de lite "svart på vitt" ifall man fått ÄL 👏🏼 

Tog ett sådant själv i måndags och fick svar idag -ska vara över 25 för att de ska räknas som possetivÄL å de låg på 58 för mig 🥹 så glad nu får vi se om de blivit nått av de hela eller inte i slutet av helgen 🙈

Väntan är värst av allt !! ????🥲
    Men ååh vad härligt att veta. Då kommer närmsta dagarna gå supersegt för dig då 🤣 

Ja alltså denna väntan är inte rolig och man tror sig hitta symptom hela tiden 🤣
Svar på tråden Letrozole, följas åt?