• Minilillis

Letrozole, följas åt?

EmmaJoh skrev 2025-02-09 00:26:03 följande:
    Hur gick det för dig? 

Jag har precis tagit min första dos letrozol, sista tabletten i torsdags och ultraljud nu på onsdag. Har molande värk i vänster äggstock, hoppas inget är tokigt. Någon som upplevt det? 
    Jo men de gick bra! Både slemhinna och ägg såg bra å redo, men hade inte släppt då jag var där. Så nu är man i ingenmansland - väntanstider innan man vet om detta kanske kan vara våran månad eller inte🙃😆

Men spännande! Hoppas på bra respond från kroppen! 🤩 
    Vissa cykler har jag kännt mer än andra men de är så svårt att avgöra vad som e vad tycker jag 😅 🤷🏼?♀️
  • Minilillis

Håller alla tummar för er❤️👏🏼 
    Tyvärr är de omgång 6 för min del nu..  suck. 

• Minilillis
    EmmaJoh skrev 2025-02-25 17:17:02 följande:
    Hoppas det tar sig nu! Blir det ivf sen annars? För oss blir det ivf om det inte blir något efter 6 försök. Jag är på första kuren och inväntar BIM på torsdag, tänker inte hålla på och testa förrän tidigast fredag om mensen inte kommit.
    Tack! Näe, inte som samtalet har gått med min läkare. Då vi lyckats med en full gången graviditet 2022 så låter det som att vi kanske kan få fortsätta på letrozol då vårt problem är min ägglossning. 
    Men åh va spännande håll i å håll ut mensmol kan även de vara tecken på graviditet! Håller tummarna för dig!
    Miatheone skrev 2025-02-25 20:45:39 följande:
    Håller tummarna för dig med ❤️❤️ Börjar själv bli supernervös över att vi inte kommer lyckas, är ju som jag förstår det 6 omgångar man får på sig och går det inte med att tabletter och vi behöver IVF kommer vi tyvärr lägga ned bebisverkstan här hemma då vi inte har ekonomin till det. 

❤️❤️ 
    Åh jag fattar! Jag ha diskutera de med min läkare och som jag skrev här ovan så lät hon inte alls negativt inställd över att fortsätta ifall att de inte lyckas denna gång. Utan hon är mer av sorten "ha de lyckas en gång ska de banne mig ta sig två ggr! "
    Är me dig där, ekonomin finns inte för det här heller.. Men hoppas verkligen att du slipper fundera över de och att de tar sig!
  • Minilillis

Hejja er!! Ni står i start groparna så HEJJA ÄGGEN dax att mogna!👏🏼👏🏼

Själv är jag på CD 14 och hade ultraljud idag, med den klassiska ultra nervösa känslan har de hänt nått ens ?! Men de hade de , 3 ägg !? (Har aldrig hänt mig förr.. Har enbart haft 1 eller 2/stimulering tidigare)  I storlekarna 13,15 &16 🙈 så blev ordinerad att ta ovitriellen idag för att slippa "avbryta" denna omgång som förövrigt är stimulering nr 6. ????

Hoppas hoppas hoppas verkligen att de e alla här innes tur den här månaden !💕

• Minilillis
    Miatheone skrev 2025-03-07 11:28:26 följande:
    Nämen så härligt 🙂 Heja dig. Supernervös inför tisdag här så jag alltid brukar känna nån typ av värk när ägget växer men inget ännu 🙃. Hade missat samtal idag också från hemligt nummer (bara fertilitetsmottagningen som brukar ringa från det) oxh försökte ringa dem under telefontiden men är ju supersvårt att få tag på dem, hoppas verkligen inte dem vill ändra min tid. Vill bara ha VUL:en klar för denna gång så jag kan få be om ett progesteronprov också. Vill ha svart på vitt att jag faktiskt ägglossar då jag i te fått omslag en enda gång under dem tidigare tre omgångarna på letrozolm 
    Men verkligen, dock börjar ju den eviga väntan nu igen 🙃

Åh fattar! Håller verkligen tummarna för dig!! Wow känner du tillväxten ? knappt så jag känner ens äl 🤦🏼?♀️😅
    Attans, hoppas dem har ringt upp igen nu under dagen!

Men klokt att ta progrestron provet! Är de inte så att du får remiss av dem borde du kunna gå via VC och begära eget prov å referensen jag fått från livio är att allt över 25 är bra dvs en ägglossning.  Dag 7-9 efter ägglossning bör provet ske. (Dag 8 är de optimala) . 
  • Minilillis
    EmmaJoh skrev 2025-03-07 11:46:42 följande:
    Vad härligt, äntligen! Ja ska vi bestämma oss för att mars är allas vår månad?!

Min mens har äntligen slutat nu, börjat med ÄL-test i dag CD10.

Lycka till på ultraljudet på tisdag Miatheone! 
    Ja men jag tycker vi gör de! Nu är de väll tametusan våran tur!? 👏🏼😍

Vad skönt! Men spännande, vilka test kör du på ? Ser du stegring eller glada gubben ? 😄
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-03-07 17:56:48 följande:
    Haha ja tyvärr, denna väntan är extremt. 

Tack, ja brukar känna av på den sidan som ägget växer på (har varit på rätt sida varje gång 🤣) Känns som en liten molande värk typ.  Ägglossningen känner jag dock inte av sen utan bara inför den. Hemligt nummer ringde upp igen visade sig bara vara spam-samtal. Inte okej att skrämma mig sådär 🤣. 

Ja, Barnmorskan jag alltid bokar VUL:en av på fertilitetsmottagningen rekommenderade det så vi verkligen ser att ägglossning sker. Annars känns det ju inte som nån idé att fortsätta enligt samma planering. Ahh okej, brukar oftast enligt mensen då ha ägglossning cirka cykeldag 18 med letrozol så är alltså dag 26 då jag ska ta provet ungefär 🙂
    Fruktansvärt,  VÄNTAN på att mensen ska ta slut, VÄNTAN på ägglossningen, VÄNTAN och förhoppningar på gravtest.. gösses.. 😅🙃 

Oj men va häftigt ändå att du känner ändå så pass tydligt!😁 Men neeeej, fan va oschysst! Borde inte vara okej för andra än vården att ha hemligt nummer 🤣 

Låter som en klok människa! Men precis då får man de lite som du skrev tidigare svart på vitt vad som sker! Jag har hitlis tagit de blodprovet varannan stimulering för att hålla lite koll så de inte blir nå tok under resans gång. 

Ja men precis! Sen är de ju lite beroende på om den dagen sker på helgen så där får man tänka dag 7 eller dag 9 efter ÄL. 😊😊
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-03-07 22:22:55 följande:
    Ja men eller hur denna väntan alltså. Tur man har ett jobb att fokusera på om dagarna och dottern såklart 😍

Okej, enligt mottagningen kan man få remiss för progesteronprov en gång under letrozolbehandlingen, hur har du gjort, bara begärt det  av vårdcentralen?🙂 På nått konstigt sätt känner jag mig riktigt taggad denna månad. Kanske för att jag förhoppningsvis kommer få svar på om jag verkligen har ägglossning 
    Haha ja men tacka livet för de 😍👏🏼

En gång ?! Fan va skillnad de är över landet! Jag ha fått remiss nästan utan att ens nämna de ?! Igår exempel pratade med en sköterska efter VUL med läkare och hon ger mig en lapp direkt med remiss. ???? så av dessa 6 försök har jag progrestron testat 4 ggr. 

Fan så gött! Håll i den känslan hela denna cykel så boostar du systemet ytterligare 😍👏🏼
  • Minilillis
    EmmaJoh skrev 2025-03-07 21:11:49 följande:
    Jag kör på glada gubben :) men jag har svårt att se stegring, har typ alltid ett halvtransparent streck oavsett tid i cykeln, är det normalt eller är det någon typisk pcos grej? Den var typ 40% i dag när jag tog ut stickan.

Har ni här i tråden barn sen tidigare? Första för oss. 
    Ah, dem använder jag med! Innan letrozol behandlingarna har jag försökt följa äl med alla möjliga olika tester men dem har aldrig gett något resultat.. helt förståeligt då jag mest troligt aldrig ägglossat naturligt. 

Nu under stimulering så får jag tydliga utslag som även följts upp med progrestron prov. 😊 
    Men de man alltid ska komma ihåg är att det är så fruktansvärt individuellt! ❤️

Jag har ett glädjepiller på 1,5 år och hon är "tillverkad" (😉) med hjälp av livio (letrozol +ovitrielle) efter många år av ofrivillig barnlöshet. Så just nu kämpar vi med syskonförsök. 🤞🏼❤️

Vill skicka med en hejdundrande pepp på att de går! 💕
  • Minilillis
    Nanathalie skrev 2025-03-10 10:56:23 följande:

Hej tjejer!
    För några dagar började vad jag trodde var mensen, om än väldigt sparsam. Läkaren sa att mensen kan vara väldigt sparsam eller motsatsen efter ett missfall. Så på cd3 började jag med letrozol igen. Äntligen. Vi vet dock inte om det är mens, eller var, men läkaren sa att det var grönt att testa med letrozol ändå vilket jag gjort. Cd6 idag och dag 3 med letrozol.

MEN. Igår fick jag ett nästan helt positivt ägglossningstest?! Så förvirrad. Fortsätter med letrozol från läkarens bedömning men? Blir knäpp. Ska snart ta ett nytt test efter att ha hållt mig i 4h..

Oj men spännande ! 
    Hur har de gått med test nr 2 ? 
    Om de visar lika mycket /mer försök kansle få tag på läkaren igen ? Kanske är de aktuellt med ett vul? 😊
  • Minilillis
    EmmaJoh skrev 2025-03-10 20:22:59 följande:
    Verkligen spännande! 😃

Jag hade en ledande follikel på VUL idag men den var bara knappt 11 mm så blev inget den här gången. Vet inte om jag kommer få mens ändå? Annars blir det Provera om tre veckor och dubbel dos letrozol. 
    Oh rackarns, då är de bara vänta ut den då å köra på igen ❤️frågade min läkare jag träffade förra veckan massor av frågor bland annat om vilken storlek på folkikel är bäst å hon svara att  hon ha vare med om även "små" kan de bli nått bra av! 😅 
    Miatheone skrev 2025-03-11 09:52:15 följande:

Dagens VUL avklarat hade en follikel på 17mm och en på 12mm.  Beräknad ägglossning den 15e. Cystan från förra gången var borta också så det känns ju skönt. Han skulle även fixa remiss för progesteronprov kan dock va så att det inte visar något då jag kommer få ta det på dag 6 pågrund av helg sen därefter och dag 9 kan det tydligen vara för sent. Så han förberedde mig på det så jag inte blir ledsen om progesteronprovet inte visar något. 

👏🏼👏🏼👏🏼 men hejja "äggen!" 
    Men va skönt att den försvunnit! 
    Då håller jag tummarna för ett tydligt äggloss! Och att progrestron provet visar possetiva siffror 👏🏼❤️ 
    Nanathalie skrev 2025-03-11 14:58:52 följande:
    Testet är ännu starkare idag? Svårt att avgöra om det är helt positivt. Har dock INGA känningar? Jag som vanligen har mycket värk vid den äggstock ägget släpper ifrån. Så oklart. Jag tror inte kliniken är intresserade av att göra ett nytt ul nu. Jag tempar och får ju svart på vitt om tempen går upp om några dagar men det skulle förvåna mig eftersom jag inte känner ägglossningen alls..   här är dagens test iaf..
    Men va klurigt! 
    Nu ha jag ingen som hellst aning men kan de va nått som "ligger kvar i kroppen" efter mf som ger utslag? Eller så kanske kroppen känner för en äl utan att äggstockarna är redo?

• Minilillis
    Miatheone skrev 2025-03-11 18:40:20 följande:
    Ja superskönt har dock inte bestämt mig för om jag ska ta progrestronprovet denna gång eller nästa gång, får ju bara en gång tyvärr och kanske bättre att ta det när jag kan ta det på "rätt" dag 
    Ah fattar! Men kommer du äl testa nu ändå ? Å se om de blir omslag? Tänkte om du magiskt får omslag så kan man ju räkna utifrån det 🥰
    Konstigt att dem säger att de kan vara försent med dag 9... då dem säger till mig att de är ok ? Men tror dem räknar från omslags dag ... de e märkligt de här me läkare 😩

Men förstår att du eventuellt tänker vänta då du bara får ett prov! 😩❤️
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-03-12 07:32:10 följande:
    Ja tänker testa några dagar iallafall och se om ett mirakel sker 🤣

Ja känns som alla läkare säger så olika 
    Då håller jag tummarna för mirakel! 😍👏🏼

Men verkligen!????
  • Minilillis
    Nanathalie skrev 2025-03-12 08:18:29 följande:
    Mina tester (både äl och grav) har varit helt negativa ca 2v och på ultraljudet var alla rester ute. Antingen försöker kroppen ägglossa men inte lyckas; eller så kommer den lyckas. Vem vet.. Får fortsätta testa och hålla koll på tempen..
    Åh men skönt att kunna utesluta allt sånnt! 🥰
    Ah ja de e så svårt att veta vad kroppen hålls med ibland.. 😅
Svar på tråden Letrozole, följas åt?