Letrozole, följas åt?
Du får hålla oss uppdaterade! Själv väntar jag på att mannen ska komma hem så vi kan mysa på 😂
NU HÄNDE DET! Jag smäller av!!!
Se hur svaga strecken är på testa tidigt, ändå gravid 1-2 på digitalt!!! Stanna här nu ❤️❤️❤️
Hej! Jag hoppar in här också.
Jag och min sambo har försökt bli gravida sen i april. Vi lyckades på det första försöket men det slutade tyvärr i missfall v.7.
Sen dess har vi inte blivit gravida och jag hade en stark känsla av att jag hade PCOS då jag hört talas om det tidigare och hade mycket symptom som stämmer överens med det.
Sökte efter några månader till en privat klinik där en läkare kollade och konstaterade att jag hade PCOS. På första letrozolkuren (enkel) fick jag en mogen blåsa på den ena äggstocken och den andra äggstocken visade inte minsta tecken på förändring så det förvirrade min läkare lite. Jag blev inte gravid av det ägget.
Den andra cykeln som jag är i nu fortsatte jag med enkelkur då läkaren funderade på om jag kanske var alldeles mellan enkel och dubbel dos. Men vi skulle testa enkel ytterligare en gång till men det blev inga mogna blåsor av det.
Så nästa cykel som blir min tredje med letrozol, då ska vi köra en dubbeldos och se vad som händer.
Hejsan!
Efter besök hos gyn förra månaden konstaterades det att jag har PCO. Jag tog min första kur Letrozol i början på december, CB advanced visade fast gubbe på CD 14. MEN(!!!) jag tempar och appen vill inte bekräfta att ÄL skett. Tycker inte heller tempen har ökat såpass mycket som den verkar göra för andra. Nu lever jag istället i ovisshet, är på CD 21, och tänker att om ÄL skett så bör jag i sådana fall få mens om ca en vecka.
Undrar dock om det är ett dåligt tecken att tempen inte går upp mer, även om jag nu faktiskt haft ÄL. Typ brist på progesteron? ????
Har nu fått hem en basaltermometer och tänkt att tempa denna gången. Finns det någon app ni rekommenderar för det? 🙂
Hur har det gått med din graviditet Nanathalie? Är nyfiken att höra hur det går för dig. 😊 (Om du känner att du vill dela med sig såklart då). 😊