Inlägg från: Anonym (Junibebis?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Junibebis?)

Letrozole, följas åt?

Nu kommer min ägglossning! Positivt test, vilket innebär ägglossning inom 2 dagar!

Förra cykeln kom ägglossningen på cykeldag 21 och nu cykeldag 18. Hoppas det tar sig nu ❤️

• Anonym (Junibebis?)
    Miatheone skrev 2024-11-07 19:04:04 följande:

Tagit 2 tabletter Letrozol så tre kvar, hoppas verkligen på att detta funkar nu 😀

Så spännande håller tummarna för att ultraljudet ser bra ut! Ha dock i åtanke att det inte sällan är senare äl första månaden. Den kan komma senare än vad dom är förväntat! Som sagt så kom min flera dagar senare förra månaden än nu!
  • Anonym (Junibebis?)
    Marie8989 skrev 2024-11-08 22:02:56 följande:

Jag är gärna med i tråden. Äter min första kur letrozol nu eftersom jag har oregelbunden mens. Ska kolla med VUL i slutet på nästa vecka om kroppen svarar på tabletterna 

Hoppas på fint resultat på vul, tack för info ❤️
  • Anonym (Junibebis?)
    Marie8989 skrev 2024-11-08 23:31:17 följande:
    Vad kan det bero på att äl blir senare första månaden tro? Vilken dag brukar ägglossning bli? Glad
    Det kan ha att göra med att kroppen skall förstå vad som händer. Jag har nu haft ägglossning enligt tester 3 dagar innan förra månaden, men jag tempar också för att säkerställa att ägglossning faktiskt sker. Är så glad att jag gör båda delar så jag faktiskt kan konstatera ägglossning och längta efter bim. Så fort jag får konstaterad ägglossning denna månad kommer jag längta efter bim. Just nu vet jag ännu inte. Jag hade dock en temphöjning som indikerar på att ägget släppt. Hoppas den håller I sig så ägglossningen bekräftas ägt rum. 

Jag kan bara säga att för mig är det en skillnad på omgång 1 och 2 med letrozol. Har hört att det vart så även för andra så tror inte det är en slump.

Jag är såååååå tacksam över att cykeln förkortas så jag slipper vänta på bim I veckor. 

Lycka till ni andra!
  • Anonym (Junibebis?)

Hur går det för er där ute?
    Jag har nu fått bekräftad ägglossning igen och är idag på äl+4! Flera dagar tidigare bim, om apparna räknat rätt är bim 23/11. Äntligen kan man börja längta, hoppas och om cirka 5 dagar börja småtesta! Cant wait

• Anonym (Junibebis?)
    Marie8989 skrev 2024-11-12 22:22:51 följande:
    Åh vad spännande! Vilken dag i cykeln fick du ägglossning? 
    Är alltid så svårt att hålla sig från att testa! Håller tummarna för att det tar sig!! PlusSkrattande

Jag tog sista letrozol-tabletten igår och väntar på att få komma på VUL på fredag, hoppas på att det ska gå bra. Annars får man väl höja dosen antar jag Solig  
    Denna månad hade jag positivt ägglossningstest (vanlig sticka) dag 16 och ägglossningen bekräftades med temp dag 17. Äl+5 nu, satsar på att börja testa om några dagar pga svårt nyfiken 😂

Håller alla tummar inför fredag 😍
  • Anonym (Junibebis?)
    Miatheone skrev 2024-11-13 09:42:26 följande:
    Spännande, Håller alla tummar och tår för dig här. Imorgon är det dags för VUL och se om det hjälpt något. Supernervös. 
    Åh fattar din känsla. Jag kände samma. Men för mig gick det ju bra! Håller alla tummarna!
  • Anonym (Junibebis?)
    Miatheone skrev 2024-11-14 12:55:17 följande:

Nu har jag varit iväg och äggblåsor fanns men ingen större än 10mm så ska tillbaka nästa vecka  för ytterligare en koll och se om någon växt till sig. 

Men underbart att det ändå fanns blåsor ❤️ håller tummarna 
  • Anonym (Junibebis?)

Håller tummarna för er!
    Jag är på äl+6 idag. Helt sjukt. Känner dock 0. Det sägs ju att man kan få symtom såhär dags men not me. Möjligtvis pms. Känslosam och arg typ hela tiden 😂 kan liknas med en pmskossa skulle jag tro.

Kanske smygtestar imorgonbitti just for fun. Såklart att det blir negativt när det är så tidigt men har typ 50 stickor så kan unna mig en om dagen nu tänker jag😂 #crazyperson

• Anonym (Junibebis?)
    Miatheone skrev 2024-11-14 21:31:34 följande:
    Haha kör på. Såg i journalen nu från ultraljudet att mina äggstockar har PCO-utseende så skulle inte förvåna mig om jag också har PCOS då jag misstänkte det ett tag men inget som är utrett ännu. Ojoj 50 stickor du är garderad hör jag. Ska börja testa för ägglossning på tisdag så har sprungit runt som en galning för att hitta clear blue digital men slut överallt så fick köra på expressleverans från nätet 🤣 Så kul att testa när man iallafall vet att man haft ägglossning😀
    Köpte ett storpack för att inte riskera stå utan 😂😂 easy@home från amazon som känner av redan vid 10 istället för 25!

Igår när jag var och kissade precis innan jag lagt mig fick jag samma som förra cykeln fast på äl+7. Ljusbrunt/rosa på pappret. Förra cykeln är jag relativt säker på att jag fick en kemisk graviditet då jag fick flera mycket svaga graviditetstest från olika märken och sedan kom mensen. Nu hoppas jag detta är ett bra tecken. Idag började jag dessutom må illa. Men, negativt test! Får fortsätta testa på morgnarna så får vi se 😄
  • Anonym (Junibebis?)
    Miatheone skrev 2024-11-17 20:10:14 följande:
    Förstår verkligen det här med att vara trött på att vänta. Plockade ut min pstav i början av 2022 och väntat sen dess på ett syskon och hoppas nu på att letrozolen ska hjälpa 🙂
    Åh vilken väntan. Jag blir lite bitter och känner att jag inte riktigt orkar lägga ner typ 200% av min tankekraft om det inte tar sig snart. Blir heller inte yngre (är 34) och har redan barn att lägga fokus på. Det är bara att jag och maken saknar gemensamt vilket skaver. Samtidigt börjar försöken ta kraft från psyket. Man försöker ju varje månad, men om letrozol inte är tillräcklig för att hjälpa så backar vi nog ur detta. 😭 Då får man istället acceptera ödet. Vi får väl se vart livet tar oss. Hade en bra känsla tidigare i cykeln men idag var testet negativt och då fick jag direkt en dålig känsla. Hoppas det vänder. Bim på lördag och äl+10 idag. 

• Anonym (Junibebis?)
    Miatheone skrev 2024-11-18 14:21:09 följande:
    Förstår, samma här fungerar det inte med letrozol så kommer vi inte göra något ytterligare eftersom vi har 1 gemensamt barn sen tidigare och har inte pengar till IVF. Men du har ju fortfarande chans till ett plus denna månad 🙂
    Försöker vara optimistisk så länge det går 😂 är ju ändå några dagar förbi äl så känns trist att inte få ett plus. Mensen ska ju komma först lördag så hoppas det kan ge sig till dess. Ska försöka att inte testa mer på några dagar. Kanske ta nytt onsdag eller torsdag. 
  • Anonym (Junibebis?)
    Marie8989 skrev 2024-11-18 20:09:29 följande:
    Försök hålla ut, det är fortfarande tidigt Hjärta  Vi kommer troligtvis inte heller gå vidare till något annat om Letrozol inte tar sig. Känner att vi inte kan lägga tid, pengar och energi på det om det inte funkar, men klart att det skulle vara en sorg i sig att inte lyckas.
    Men ge inte upp än Glad
    Försöker resoner så..

Mådde SÅ illa när jag vaknade idag. Alltså på den nivån att Man inte kan inbilla sig. Tänkte att nu kommer strecket framträda tydligt på stickan. Om det är hcg så ska det ju ändå vara relativt högt om jag mår kasst Tänkte jag but NOPE. Skulle inte testat om jag inte mått så förbannat dåligt men men. Nya tag imorgon! 

Hur går det för dig? Testar du för äl?
  • Anonym (Junibebis?)
    Marie8989 skrev 2024-11-19 13:35:13 följande:
    Gick på VUL idag men det hade hänt absolut ingenting med mina ägg så det blev ingen ägglossning... Fick provera för att framkalla mens istället. Är så besviken 
    Nej men vad fan liksom. Jävla skit. Förstår din besvikelse helt. Kanske behöver din kropp en cykel till att förstå vad som händer med letrozol? Det positiva är väl ändå att du inte behöver vänta på mensen utan istället kan äta tabletterna och börja om igen. Sa dem något mer om letrozol? Antar att det vill testa samma dos en cykel till? Håller alla tummar för att det ska ge resultat nästa gång istället ❤️
  • Anonym (Junibebis?)
    Marie8989 skrev 2024-11-19 18:24:10 följande:
    Jag fick välja mellan injektioner eller letrozol, så jag valde letrozol. Blir dubbel dos nu och funkar inte det får det antingen bli trippel dos eller injektioner. Vill helst ge letrozol en chans eftersom nålar inte är min starka sida Drömmer Försöker tänka positivt, så håller med om att det är skönt att slippa gå och vänta på "naturlig" mens i alla fall Hjärta
    Tänker även försöka träna lite mer och försöka skära ner på socker och kaffe. Är väl inte jätteonyttig men det är skönt att påverka det man kan påverka känner jag. Har ni någon speciell kost som funkar bättre för ägglossningen?
    Är 100% säker på att mindre socker och koffein är bra, men också mindre kolhydrater. Jag har knappt gjort någon kostförändring, men vet att det kan vara bra. Dock så har ju jag onekligen ägglossning med normal kost så vet inte vad fan Som krävs för att det ska sätta sig. Hoppas att det gör det nu men tror inte det. Känner mig redan körd.. men dagarna får väl visa det.

Så glad för din skull att de har en så bra plan framöver. Då känns det liksom hoppfullt. Håller alla tummar för nästa cykel ❤️
  • Anonym (Junibebis?)
    Marie8989 skrev 2024-11-19 20:04:17 följande:
    Det är bara tisdag idag och du har ju BIM på lördag. Det är nog mer ovanligt än vanligt att plussa så tidigt efter ägglossning så tycker inte du behöver känna att det är kört {#emotions_dlg.flower}
    Jag vet, men såååå många får ju plus tidigare så det snurrar till det hos mig. 😟 Hoppas det ska visa sig framåt helgen ❤️ tack snälla.
Svar på tråden Letrozole, följas åt?