• Miatheone

Letrozole, följas åt?

Minilillis skrev 2025-03-11 21:56:49 följande:
    Ah fattar! Men kommer du äl testa nu ändå ? Å se om de blir omslag? Tänkte om du magiskt får omslag så kan man ju räkna utifrån det 🥰
    Konstigt att dem säger att de kan vara försent med dag 9... då dem säger till mig att de är ok ? Men tror dem räknar från omslags dag ... de e märkligt de här me läkare 😩

Men förstår att du eventuellt tänker vänta då du bara får ett prov! 😩❤️
    Ja tänker testa några dagar iallafall och se om ett mirakel sker 🤣

Ja känns som alla läkare säger så olika 
  • Miatheone
    EmmaJoh skrev 2025-03-12 23:28:43 följande:

Jag ska fortsätta testa den här veckan men känns hopplöst och bara slöseri med tester. Så drygt att vänta nästan tre veckor och sen ta Provera i 10 dagar... 😴 Men kan ju hoppas att det växer på sig. 

Vi får hålla i och hålla ut, hoppas det kommer gå vägen för er i alla fall. 😊

Ja usch provera drar ut så på det. När jag tog det tog det 6 dagar innan mensen kom efter sista tabletten så blev ju totalt 16 dagar att vänta när man väl började med proveran. Nu har mensen hittills kommit prick på dagen sen jag började med dubbel dos letrozol. Hoppas det växer för dig ändå 🙂
  • Miatheone
    EmmaJoh skrev 2025-03-15 16:11:32 följande:
    Oj, det var lång tid. Jag fick resan dagen egher sista tabletten. 

Blev aldrig något omslag så jag slutade testa. Fick inga flytningar eller nåt som visade på att ägglossning var på g så nu får jag sitta still i båten ett tag. Har du börjat med letrozol igen nu? :) 
    Ja skönt att det går så fort för dig, ja enligt barnmorskan så tar det upp till 10 dagar efter man tagit sista tabletten fram till mensen kommer. 

Är på cykeldag 16 idag så väntar bara här nu till slutet av månaden för att se om mensen kommer.  Har fortsatt med dubbel dos. Hade typ som mensvärk här nu på morgonen och hoppas det är pågrund av ägglossning. Inget sikte på omslag iallafall, men kommer inte testa mer denna cykel utan invänta mens och se om jag kan få progesteronprov nästa gång istället om det infaller på rätt dag denna gång 🤣
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-03-16 08:20:38 följande:

Miatheone håller tummarna för ÄL! Läste i en annan tråd om Äl tester varav vissa får inga utslag på endel märken av tester och utslag på andra. Kanske värt att testa olika sorter ? 😊 

Själv har jag en vecka kvar tills jag kan gravtesta... och senaste veckan har verkligen kännts som 3 v 😅 men i tor&fre morgon stack de som tusan en stund på morgonen i livmorertrakterna vilket de inte gjort tidigare så jag hoppas verkligen att de kan va ett gott tecken 🙈 

Tack för tipset, Har testat clear blues digitala samt graviditetskollens ägglossningtest. Kom gärna med tips på andra 🙂

Ååh spännande, håller alla tummar och tår för dig här och hoppas på att detta är månaden du får ditt plus. Låter ju ändå lovande 😀
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-03-16 15:23:16 följande:
    Hört att easy at home testerna ska va både billiga och bra men inte testat själv. Jag har bara testat clear blue digitala rosa och lila. 🙈 men sen finns de nog fler bra varianter! Hittar jag tillbaka till där jag läste tidigare ska jag vidarebefordra till dig 👏🏼 

Men verkligen🙈🙈 taack!❤️ hoppas jag med men att vänta en HEL vecka till känns så fruktansvärt länge 😂
    Tack 🙂 Haha ja en vecka känns ju minst som en månad när man väntar 🤣😅
  • Miatheone
    Anonym (C) skrev 2025-03-17 19:57:47 följande:

Hej! 

är det någon av er som gör letrozol behandling som tidigare haft fungerande ägglossning? Min har tidigare varit regelbunden men efter första barnet verkar den inte komma igång. Är det enbart privat man vänder sig då?

Hejsan ja, jag har tidigare haft regelbunden ägglossning men efter pstav i tre år och enligt läkaren PCO-utseende så har jag fått testa letrozol nu. Vi gör såkallad syskonbehandling genom ägglossningsstimulering via regionen. Skickade in en vårdbegäran till fertilitetsmottagningen via 1177 fick sedan ett samtal där vi kom överens om letrozol. Gör varje månad vaginalt ultraljud för att kolla storleken på äggblåsorma och betalar då endast vanlig patientavgift 300kr. Så det går garanterat att vända dig till regionen. Privat går också men kostar mer. 
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2025-03-19 21:04:34 följande:

Nu äntligen fick jag peak på ägglossningstest, plus värk från vänster äggledare (hade äl från höger äggstock under förra grav som blev mf) och illamående (som alltid vid ägglossning). Nu hoppas jag bara tempen intygar att ägglossning skett i dagarna. Håll tummarna. ❤️

Härligt att det kommit i gång för dig igen 😍 Håller alla tummar och tår för dig ❤️
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2025-03-21 16:52:46 följande:
    Nu är jag inne på dag 3 med positiva tester! Galet! Tack för tummarna... Hoppas verkligen på guldägg ❤️❤️❤️ Nu är jag i väntans tider för att få ägglossning bekräftad genom temphöjning. 
    Härligt 😍 Själv har jag en riktigt jobbig dag idag. Fick precis reda på att svägerskan ska ha sitt andra barn (dem blev gravida med första när vi började försök till ett syskon för cirka 3 år sen). Missförstå mig rätt är verkligen superglad för deras skull men samtidigt ledsen för min egen då jag hade hoppats på att det äntligen var vår tur. Försöker se det från den postiva sidan att om vi nu lyckas snart så blir det kusiner i nära ålder eller att jag helt enkelt får mysa med en bebis i slutet av året oavsett hur det blir för oss. Behövde nog bara skriva av mig lite nu under en liten jobbig period. 
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-03-23 18:45:29 följande:

Åh förstår verkligen din jobbiga period! Är mitt i en själv med! 2 av mina bästa kompisar väntar deras 2a barn, samt min bror väntar sitt tredje... å alla lyckades så där "åh hoppsan va kul" efter att vi börjat aktivt försöka med hjälp... suck ... och dessutom bestämde sig mensen komma så inget guld ägg denna månad heller.. hoppet försvann verkligen och skuld beläggningen av en själv är hård..  
    Sorry för även mitt jobbiga urskrivamde!❤️?????

Förstår verkligen, känns verkligen som alla utom jag i min närhet blir gravida just nu. Så fort man får ett besked om någons graviditet så tappar jag hoppet lite mer och tänker varje gång borde det inte vara min tur nu, har ingen aning om hur länge jag får köra på letrozolen innan dem hänvisar till IVF (vilket vi inte kommer göra p.ga ekonomin). Folk som vet om det i min närhet säger bara - Det blir er tur till slut , det kommer. -När ni väl slutar tänka på det osv. Men allt man kan göra är ju att tänka på det då man vill det så gärna att man till och med tycker man börjar känna av symptom men som vanligt är det ju alltid mensen som kommer några dagar senare.  Vilken omgång Letrozol är du på nu? , Har själv kört 4 omgångar (tre st med dubbel dos) och lyckas det inte denna gång så blir det min 5e nu i april. Hoppas verkligen detta är din månad ❤️❤️
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-03-23 22:40:25 följande:
    Men eller hur.. hoppet som man verkligen försöker hålla kvar men de e som en helium balong som flyger iväg från en frustrerande fort å långt. 

De här va 6e försöket, så ska ringa kliniken imorgon så ska jag få prata me min läkare. Ett måste att ta ett snack om situationen men håller såklart tummarna att jag får fortsätta med letrozol och "slippa" ivf då vi har ett levande bevist på att letrozolen fungerar för oss iom vår dotter ❤️ men vi gör ju allt privat då vi inte får nån som hellst hjälp av landstinget så man vet aldrig vad dem säger.

Men får se imorgon... är så fruktansvärt ledssen bara just nu.. 
    Förstår det, håller tummarna för att allt går bra idag ❤️❤️
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-03-24 22:52:22 följande:
    Tack för stödet! 

Dock så hade inte läkaren tid förän om 2-3 v för samtal. Så denna månad blir inget alls.

Förtvivlat ledssen, vilken usel dag!

Tur man har en karl som är förbenat underbar som peppar (*givet vis ledssen med) och inte ger upp för ett litet "hinder" . 
    Nemen så tråkigt, all denna väntan är inte rolig alltså. Antar att ni ska göra upp en plan då om 3 veckor hur ni ska fortsätta framåt. 

Usch blir så stressad av att veta att jag snart gjort mina 6 omgångar med letrozol. 

Ja men det är ju skönt att du har bra stöd iallafall. Förstår verkligen det känns jobbigt man vill ju påbörja nästa omgång så fort som möjligt. 
  • Miatheone
    EmmaJoh skrev 2025-03-26 14:14:41 följande:

Fy jag vet precis vad ni menar med att alla runtom en blir gravida, och gärna också lägger till att det inte var planerat... Känns som att min omgivning bara går och väntar på att jag ska bli gravid så känner någon sort press av det. 

På måndag ska jag börja med Provera, då blir det nya tag.

Ja precis så är det 😒 Min dotter närmar sig 6 år snart och hör rätt ofta är det inte dags för ett syskon snart hon börjar ju bli äldre nu. Om dem bara visste hur vi kämpat. 

Härligt, äntligen dags för en ny omgång 🙂 Själv inväntar jag mens vilken dag som helst och känner igen alla symptom jag brukar ha innan förutom lite mer värk i äggstockarna än vanligt, men vågar inte hoppas på för mkt. Gravid och symptom innan mens är ju så lika varandra. 
  • Miatheone

Jahapp det var det, ingen bebis i år.  Precis på cykeldag 30 kom mensen. Blir ett samtal till fertilitetsmottagningen på måndag. Hade nästan lite för höga förhoppningar denna gång då jag känt av en del symptom men var tydligen bara inför mensen som vanligt. Som man kan luras.

Svar på tråden Letrozole, följas åt?