• Minilillis

Letrozole, följas åt?

Miatheone skrev 2025-01-05 20:28:57 följande:
    Nemen så härligt stort Grattis! Förstår din rädsla då du varit med om missfall tidigare och tyvärr finns inget jag kan skriva som underlättar det för dig mer än att ta dag för dag och förhoppningsvis är detta gången det lyckas för dig med fullgången graviditet.

Ska jag vara helt ärlig så är jag superglad för er som lyckats bli gravida på letrozol. Men måste erkänna att jag samtidigt blir avundsjuk, har nu i snart 3 år försökt få till ett syskon utan resultat och är nu inne på andra gången med letrozol som än så länge inte ens gett mig ägglossning. Börjar bli trött på denna väntan och rädd för att jag bara helt enkelt kanske kommer få "nöja" mig med ett barn. Har verkligen inte ekonomin till att gå vidare mot IVF. Mitt i allt försök till ett syskon känns det dessutom som att alla bara blir gravida både influencers och närstående. Kan tyvärr inte låta bli att bli lite ledsen när man själv aldrig lyckas. 
    Halloj! *Ny i tråden och hoppas man får följa med*
    Har ett "letrozol barn"(lät nästan hemskt, men hon var sjukt efterlängad♡) sedan tidigare och försöker nu få till ett syskon. Inne på 4e letrozol +ovitrielle omgången. 

Har inte läst alla era fina inlägg , och grattis till er som lyckats redan♡ 

Miatheone vad du än gör ge inte upp! Ditt guld ägg kommer! Och jag delar din avundsjuka på närstående/influenser/alla andras "lätta graviditeter" om än jag är glad för deras skull! Men en fundering (har som sakt inte läst alla inlägg och vill inte tränga mig på) är de din andra omgång nu? Har du fått pröva med ovitrielle sprutan? 

Jag själv har pcos och ägglossningen är kass. Dvs får den inte överhuvudtaget men letrozolen hjälper verkligen tillväxten och sedan tar jag ovitriellen för att som en läkare sa till mig "skjuta av" Ägglossningen 😅
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-01-06 01:05:53 följande:
    Tack ❤️ Välkommen in i tråden. Ger mig lite extra hopp att höra att du lyckats med letrozol innan. 

Ja det stämmer är min andra omgång nu. Första omgången så tog jag enkeldos letrozol och fick då äggblåsa på endast 10-11mm.  Har inte fått testa ovitrielle sprutan men hört gott om den. Denna gång kör jag dubbeldos letrozol. Vet dock inte hur det blir med ultraljud denna omgång då fertilitetsmottagning har stängt fram till och med tisdag när jag är på cykeldag 13. Men hoppas på att få en tid bokad under veckan som kommer för att se om letrozolen hjälpt denna gång. Just nu är det ägglossningstestande fram tills jag ringer på tisdag som gäller. Inget i sikte än dock. 
    Tack själv!
    Jo hon var vårt 3e försök ❤️ 1a omgången enkeldos, 2a omgången dubbel och 3e dubbel dos plus ovitrielle resulterade i vår skatt👶🏼 lite tur hade vi nog att de tog sig så fort men syskon försöket verkar de gå trögre för oss 🥲

De är nog inte ovanligt att första omgången blir lite som den blir då kroppen är inte van hormonerna. Så blev de även för mig både  

Åh men ring direkt dem öppnar så du får en tid å kolla hur de ser ut! Dem jag är hos startar inte upp en omgång utan att boka in UL så man vet med säkerhet att de ser bra ut OCH sen är jag väldigt nyfiken själv 😅Be även om ett progrestron prov- blodprov efter eventuell ÄL så man får veta om man haft ÄL. 👏🏼 

Spännande! Jag håller tummarna på fin äggblåsa och omslag 👏🏼😍 
    Själv fick jag omslag igår på cd14 och hade två äggblåsor på 15 samt 17 mm på cd12 🙈 
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-01-06 20:18:03 följande:
    Ja ska ringa direkt när dem öppnar imorgon då dem bara har telefontid 1 timme 🤣. Hur gammal är dottern? Vår är 5 år fyller 6 år i maj och blev till naturligt därav trodde jag ju att ett syskon skulle gå fort att få till. 

Tack för tipset, helt ny på detta så har ju ingen aning om vad man kan be dem om osv. 

Spännande låter ju lovande för dig denna månad då 😍
    Du får sitta redo med luren på sekunden den slår över 😂👏🏼 Åh men en härlig ålder som sen uppskattar och vill vara med när ett ev syskon kommer 😍
    Hon är inte alls gammal - 1,5år men jag har ingen äl naturligt så var ofrivilligt barnlös i 8 år innan vi tog hjälp privat så därför tar vi nu hjälp på direkten då tydligen jag blir äldre jag med varjeår 😅

Inga frågor är dumma så ös på hos dem med! Jag har nog frågat mer än vad dem ha varit beredda på ibland 😂😅

Ja vi får se.. dem tidigare 2 cyklerna har jag haft 2 äggbåsor/cykel med... Men de gick inte vägen då. MEN hoppas givetvis att detta är vår månad 🙈❤️
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-01-07 16:03:36 följande:

Sådär nu har jag äntligen fått tag på fertilitetsmottagningen, var supersvåra att få tag på 77 samtal tutade upptaget sen äntligen lyckades jag komma till telefonsvararen så jag kunde lämna meddelande om att bli uppringd. Fick tid på torsdag kl 13.30 för ultraljud på cykeldag 15. 

Känner mig rätt duktig idag, berättar för en kompis, min syster och chef angående ägglossninsstimuleringen. Känner mig så lättad på något sätt. Och dessutom skönt att chefen vet om det då jag behöver vara från jobbet vissa gånger för ultraljud osv. 

Snyggt jobbat! Skönt med tid imorgon! Håller alla tummar på fin äggblåsa(eller två)👏🏼👏🏼 och skönt att ha några att dela hela karusellen med! 
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-01-09 14:34:08 följande:

Sådär dagens VUL avklarat. Hade en äggblåsa på 16.5 och han räknade ut att ägglossning kommer ske på måndag. Så bara hoppas på att ägget släpper 😍

Men gött! Va härligt att få en lite positiv kick inför helgen! 🤩 men testa på nu då så vet du säkert när de sker 👏🏼😄
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-01-10 21:10:37 följande:

En fråga till er allesammans, Vad använder ni för ägglossningstest? Har clearblues digitala hemma men läste att man inte ska ha det om man genomgår fertilitetsbehanling. Vilket märke har fungerat för er?

Rekommendationerna jag har frått från livio (fertilitetsklinik) är dem rosa clerblue ägglossnings stickorna. 🤷🏼?♀️😊
  • Minilillis

Oh rackarns,  men ge inte upp hoppet ännu, kan komma ett omslag imorgon eller tisdag med!☺️ men förstår väntan och ovissheten! Frågade du något angående ovitrielle? 

Själv är de väntan på o se om de förhoppningsvis är bim 19/1.. men de känns så långt dit nu.. hoppas verkligen att de är ett litet gryn där i!🙈

• Minilillis
    Miatheone skrev 2025-01-12 20:31:15 följande:
    Ja får hoppas på det, Nee gjorde aldrig det. Ska ringa dem i slutet av månaden för vidare planering. Läste min journal också hade treskiktat endometrium så det är ju positivt ska ju va det inför ägglossning.

Åååh spännande, håller tummarna. Förstår att det känns långt fram, just nu känns till och med onsdag långt fram 🤣
    Okej, men härligt att ha en plan! Nått jag märkt med livio är att dem e så tillmötesgående ifall man behöver ringa å ställa 1000 frågor ! Men snyggt,  va skönt att veta! 

Taack! Men 14 dagar av skräck, förtvivland, nervositet, goa känslor , positivtitet, dåliga känslor.. Ja hela registret har sambon redan fått sig en del av.. hehe
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-01-12 22:10:41 följande:
    Förstår precis vad du menar, känns som rena berg och dalbanan detta.Ena dagen tor man verkligen att det kommer gå vägen och är superglad och sen andra dagen helt tvärtom. Såhär nära har vi aldrig varit dem senaste 3 åren och då blir man ju lite extra besviken/ledsen när det där negativa ägglossningstestet kommer. Tyvärr så får ju dem närmsta ut för det, känt mig så ledsen vilket utspelar sig i irritation dem senaste två dagarna då jag verkligen hade hoppats på positivt ägglossningstest vid det här laget.  Som tur är blir det vabbande imorgon så ska mysa extra med dottern imorgon och försöka tänka på annat en liten stund iallafall. 
    Men precis! Mitt uppe i denna bergodalbanan så håller jag på att skola in våran skrutt på förskolan 😭❤️ sjukt tungt! 

Ah men förstår men våga fråga om att få hjälpa kroppen till ett äggloss! Hellre lite extra hjälp än att de blir fler negativa test! ❤️ de är inte kul att få de negativa gång på gång , de förstår jag! 
  • Minilillis

Haha jamen de kan man verkligen säga! 

Idag var de även blodprov-progrestron prov (ÄL+7) så håller tummarna att de faktiskt blive nå av alltsammans..😅

Eller så kommer de nu i dagarna av sig självt🥰👏🏼

• Minilillis

Nanathalie - håller tummarna för stabilt uppåt ! 👏🏼

Miatheone - rackarns ! Men ring gärna till dem å uppdatera så kanske dem tänker annorlunda ? Eller jag vet inte, kanske jag greppar efter halmstrån Men vill så gärna att alla ska få samma chans! 

• Minilillis
    Miatheone skrev 2025-01-15 14:00:35 följande:
    Ja tänk om alla tänkte som dig ändå❤️. Pratat med dem men enda svaret jag fick va att ägglossningstest inte är 100 och att jag ändå kan ha haft det och därför ska invänta om mensen kommer , gör den inte det och graviditetstest är negativt så ska vi göra nån sorts planering i slutet av månaden. Men det var ju värt ett försök iallafall. Denna väntan är ju brutal 🤣
    ❤️
    Ah okej, spännande svar! Kan absolut ha skett utan att testerna reagerar på det, så då håller jag tummarna för att de lyckats! Men försök stå på dig ifall de blir fler ggr om åtminstone få göra ett progrestron prov! För då får man de lite "svart på vitt" ifall man fått ÄL 👏🏼 

Tog ett sådant själv i måndags och fick svar idag -ska vara över 25 för att de ska räknas som possetivÄL å de låg på 58 för mig 🥹 så glad nu får vi se om de blivit nått av de hela eller inte i slutet av helgen 🙈

Väntan är värst av allt !! ????🥲
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-01-17 21:20:22 följande:
    Men ååh vad härligt att veta. Då kommer närmsta dagarna gå supersegt för dig då 🤣 

Ja alltså denna väntan är inte rolig och man tror sig hitta symptom hela tiden 🤣
    Verkligen! Men tror du ?! Sen i onsdags har dagarna vara värre än lång ! Kan tyvärr inte göra tidiga grav tester heller då ovitrielle sprutan kan ge posetiva test om man är för ivrig ????🙃 

Just nu hittar jag inte ett endaste symptom?! Förutom att karln tycker jag har ett konstigt humör 😅
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-01-18 10:16:24 följande:
    Jaha okej nej men vad träligt. Hur långt efter sprutan är det okej att test? 

Hahah konstiga humöret kan nog bero på att man är spänd, bara väntar och vill veta helst igår 🤣 Men håller tummarna för dig ❤️
    Dem säger 14 dagar efter så har den lämnat "systemet" 
    Och där är jag nu.. Så klart har jag testat, antigen ser jag nått vääääldigt svagt eller så är de spöktest.. dagarna här framöver får avgöra!🙈

Hur känns läget för dig ?😄🥰

Och för alla er andra ??😄
  • Minilillis

Taack🥰 de som blir de blir (vågar inte ha för höga förhoppningar 🙈)

Du få se till att ha lite "krav" på bättre uppföljning så du får veta vad som sker i kroppen ❤️ skönt för ensjälv med att inte behöva sitta å fundera på vad som hänt och inte!

• Minilillis
    Miatheone skrev 2025-01-19 20:10:14 följande:
    Ja får ha det, dock tar det cirka 1 timme att ta sig till mottagningen från där jag bor och jobbar i annan stad än där mottagningen finns så sammanlagt cirka 2 timmar från jobbet, så måste samtidigt få det att passa in med jobbet 😅🤣
    Ah fattar 😅då är de ju klart man inte kan vara där å ränna
    men ex. blodprov kan man göra på närmsta hälsocentral (remiss)👏🏼 de gör jag då även vi har en bit att åka 😅😄 visserligen är de ju mot en kostnad å man måste bli stucken.. (inte min favvo) men så värt att få veta ! 
Svar på tråden Letrozole, följas åt?