Inlägg från: Anonym (Svampen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svampen)

    Kronisk svamp !! Hjälp

    Hej! Har nu haft kronisk svamp i ca 1 och ett halvår. Och med kronisk menar jag inte återkommande, utan att svampen bokstavligen alltid finns där :/ Den ter sig olika, ibland svider och sticker det inuti i några veckor, sedan övergår det till att svida och brännas utanför, sedan är det torrt, sedan tjocka gryniga flytningar etc. Har bokstavligen testat allt. Långtidsbehandling med fluconazol, Introkonazol, borsyravagitorier, kortimyk kräm osv. Ingenting har hjälpt och besvären fortsätter trots att de har gjort resistensbestämning och svampen visar sig vara känslig för dessa preparat :/ Går alltid med bomullstrosor och sover naken. Testade även att gå utan p piller i 8 månader, träna regelbundet, och det blev ingen skillnad. Är nybliven student i Uppsala och orkar verkligen inte hålla mig till en strikt diet, utan alkohol, socker osv. (Är fortfarande nyttig och tränar såklart). Min fråga är då?har något varit med om samma och kan det bara läka ut av sig självt med tiden? Eller måste den behandlas på något annat sett.

Svar på tråden Kronisk svamp !! Hjälp