Anonym (Han med snygga tjejen) skrev 2024-09-19 20:57:21 följande:
Alltså, jag måste bara säga ? folk här känns verkligen borta ibland. Det är som om ni inte fattar att saker inte alltid är så svartvita. Tror du seriöst att jag är med min tjej bara för att hon ser bra ut? Det handlar om mycket mer än så. Ja, hon är otroligt snygg, way out of my league rent utseendemässigt, och jag är helt ärlig med det. Men det är inte allt. Hon är snäll, genuin, och hon älskar mig på ett sätt som inte många skulle. Det är inget man bara hittar runt hörnet.
Visst, hon har sina brister ? hon kan vara tråkig ibland, har ett stort bekräftelsebehov och är kanske inte den mest allmänbildade personen. Men det betyder inte att jag inte uppskattar henne för det hon är. Det finns inget perfekt förhållande, och jag är realist nog att inse det. Det är klart jag reflekterar över vad som saknas ibland, men jag tänker också på vad som faktiskt finns. Hon bryr sig om mig på ett sätt som få andra skulle göra, och sexet ? när vi väl har det ? är fantastiskt. Det finns en stark fysisk attraktion som jag inte tar för given.
Och nej, hon är inte bara en "trofé". Det handlar om en kombination av fysisk attraktion, känslomässigt band och att vi faktiskt fungerar ihop på många sätt. Ska jag dumpa henne bara för att hon inte är den mest spännande personen i varje ögonblick? Nej, för jag ser värdet i det vi har, och jag är vuxen nog att veta att inget förhållande är perfekt.
Du ger helt olika bilder i trådstarten och här.
I trådstarten är hon väldigt tråkig, här är hon bara tråkig ibland. (Vem är rolig jämt?)
I trådstarten verkar ni inte ha så mycket gemensamt och du frågar om du tror att du kommer att ångra ifall du försöker hitta någon roligare.
Här handlar det plötsligt om både fysisk attraktion, känslomässiga band och att ni fungerar ihop "på många sätt." Du ser värdet i det ni har och verkar inte alls vilja dumpa henne.
Vilket är det? Är hon snygg men tråkig, eller är hon faktiskt en bra partner, även bortsett från hennes utseende?