• Anonym (Han med snygga tjejen)

Snygg men tråkig

Jag är tillsammans med en fantastisk snygg 33 årig kvinna. Hon är egentligen way out of my league rent utseendemässigt. Hon är otroligt snäll och verkar älska mig med hela hennes hjärta. Men hon är väldigt tråkig. Har ett stort bekräftelse behov. Är inte direkt allmänbildad. De få gånger vi har sex är det otroligt bra och jag har lite svårt att greppa att det faktiskt är jag som har sex med henne. När vi är ute får hon många blickar och hons känns nästan som någon typ av trofe. Kommer jag ångra mig om jag dumpar henne och på sikt hittar någon med en roligare personlighet?

• Svar på tråden Snygg men tråkig
  • SommarOchSolVårochBlommor

Det är klart att det finns massor av vackra kvinnor som är roliga. Varför skulle inte du kunna vara tillsammans med en?

Du tror inte du kan få bättre. Du tror inte att du kan få vacker och rolig. 

Det är som Ford sa:

Wether you think you can or think you cant. You are right.

Jobba på din självkänsla och ändra till you can så ska du se att det var minsann ingen omöjligt mål alls.

Det händer massor av män hela tiden. Massor!

• Anonym (Ditt val)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-09-19 21:31:16 följande:

Det är klart att det finns massor av vackra kvinnor som är roliga. Varför skulle inte du kunna vara tillsammans med en?

Du tror inte du kan få bättre. Du tror inte att du kan få vacker och rolig. 

Det är som Ford sa:

Wether you think you can or think you cant. You are right.

Jobba på din självkänsla och ändra till you can så ska du se att det var minsann ingen omöjligt mål alls.

Det händer massor av män hela tiden. Massor!

Om han ser medelmåttig ut och har fixat en tjej som ser riktigt bra ut, så får man nog vara nöjd med det. 

Njut av att ha en snygg tjej TS. Det är inte alla förunnat.

• fornminne
    Anonym (Han med snygga tjejen) skrev 2024-09-19 20:57:21 följande:
    Alltså, jag måste bara säga ? folk här känns verkligen borta ibland. Det är som om ni inte fattar att saker inte alltid är så svartvita. Tror du seriöst att jag är med min tjej bara för att hon ser bra ut? Det handlar om mycket mer än så. Ja, hon är otroligt snygg, way out of my league rent utseendemässigt, och jag är helt ärlig med det. Men det är inte allt. Hon är snäll, genuin, och hon älskar mig på ett sätt som inte många skulle. Det är inget man bara hittar runt hörnet.
    Visst, hon har sina brister ? hon kan vara tråkig ibland, har ett stort bekräftelsebehov och är kanske inte den mest allmänbildade personen. Men det betyder inte att jag inte uppskattar henne för det hon är. Det finns inget perfekt förhållande, och jag är realist nog att inse det. Det är klart jag reflekterar över vad som saknas ibland, men jag tänker också på vad som faktiskt finns. Hon bryr sig om mig på ett sätt som få andra skulle göra, och sexet ? när vi väl har det ? är fantastiskt. Det finns en stark fysisk attraktion som jag inte tar för given.
    Och nej, hon är inte bara en "trofé". Det handlar om en kombination av fysisk attraktion, känslomässigt band och att vi faktiskt fungerar ihop på många sätt. Ska jag dumpa henne bara för att hon inte är den mest spännande personen i varje ögonblick? Nej, för jag ser värdet i det vi har, och jag är vuxen nog att veta att inget förhållande är perfekt.
    Du ger helt olika bilder i trådstarten och här.

I trådstarten är hon väldigt tråkig, här är hon bara tråkig ibland. (Vem är rolig jämt?)

I trådstarten verkar ni inte ha så mycket gemensamt och du frågar om du tror att du kommer att ångra ifall du försöker hitta någon roligare.

Här handlar det plötsligt om både fysisk attraktion, känslomässiga band och att ni fungerar ihop "på många sätt." Du ser värdet i det ni har och verkar inte alls vilja dumpa henne.

Vilket är det? Är hon snygg men tråkig, eller är hon faktiskt en bra partner, även bortsett från hennes utseende?
  • SommarOchSolVårochBlommor

Nöj dig? Det är inte bara dåligt. Kan vara en bra förmåga ibland.

Men om man ska nöja sig med något så nöj dig med ett mindre hus. Enklare bil etc.

Nöj dig inte med kärleken. Se till att satsa här. Det är så jag ser det men så har jag också sett till att jag har en mycket vacker fru, som är väldigt rolig och älskar att laga mat. Få saker som jag gjort så bra. Men så la jag också stort fokus på kärleken. Jag hade kunnat skriva mer men visa detaljer ger jag inte ut. Ganska säker på att få hade trott mig om jag sagt dem ändå (inte för det spelar mig någon roll men likväl)

Förtjänar jag henne? Absolut. Tassar jag på tå för att hon är så bra? Haha nä.

Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-09-19 21:30:02 följande:
    Varför startar du en tråd där du antyder att du eventuellt vill dumpa henne i framtiden, och hitta någon med roligare personlighet, när så inte är fallet?

Nu skriver du att du trivs med henne, inte bara uppskattar hennes utseende, samt att man inte kan få allt.

Så varför startade du tråden?
    Haha, ja, det är som Ulf Lundell sjunger i "Hon gör mig galen" ? kärleken kan vara som en virvelvind ibland. Man slits åt olika håll, och plötsligt sitter man där med alla sina tankar som far runt. Inte för att man vill lämna henne, utan för att man försöker navigera det där kaoset som känslor ibland kan skapa.
    Jag trivs verkligen med henne, det är ingen tvekan om det, men ibland måste man bara ventilera när det känns som att man går i cirklar. Lundell satte ju fingret på det där när han sjunger att hon gör en galen, men på ett sätt som får en att vilja stanna kvar ändå. Kanske var det därför jag startade tråden ? ett sätt att försöka sortera tankarna och förstå det där motsägelsefulla med att vilja ha allt, samtidigt som man vet att det inte går.
    Så varför? Tja, kanske var det mitt sätt att hantera den där inre stormen. Man är ju bara människa trots allt.
  • Agda90
    Alltså, jag måste bara säga ? folk här känns verkligen borta ibland. Det är som om ni inte fattar att saker inte alltid är så svartvita. Tror du seriöst att jag är med min tjej bara för att hon ser bra ut? Det handlar om mycket mer än så. Ja, hon är otroligt snygg, way out of my league rent utseendemässigt, och jag är helt ärlig med det. Men det är inte allt. Hon är snäll, genuin, och hon älskar mig på ett sätt som inte många skulle. Det är inget man bara hittar runt hörnet.
    Visst, hon har sina brister ? hon kan vara tråkig ibland, har ett stort bekräftelsebehov och är kanske inte den mest allmänbildade personen. Men det betyder inte att jag inte uppskattar henne för det hon är. Det finns inget perfekt förhållande, och jag är realist nog att inse det. Det är klart jag reflekterar över vad som saknas ibland, men jag tänker också på vad som faktiskt finns. Hon bryr sig om mig på ett sätt som få andra skulle göra, och sexet ? när vi väl har det ? är fantastiskt. Det finns en stark fysisk attraktion som jag inte tar för given.
    Och nej, hon är inte bara en "trofé". Det handlar om en kombination av fysisk attraktion, känslomässigt band och att vi faktiskt fungerar ihop på många sätt. Ska jag dumpa henne bara för att hon inte är den mest spännande personen i varje ögonblick? Nej, för jag ser värdet i det vi har, och jag är vuxen nog att veta att inget förhållande är perfekt.
    Du skriver att hon älskar dig. Älskar du henne?
    Agda90 skrev 2024-09-20 09:43:03 följande:
    Du skriver att hon älskar dig. Älskar du henne?
    Jag har älskat henne, och jag tror faktiskt att jag fortfarande gör det. Jag vill älska henne, men just nu är det lite som den där gamla Bruce Springsteen-låten, "I'm on Fire": "I'm on fire, but I?m tired of fighting this desire." Det brinner liksom där inne, men frågan är om jag har energin att hålla lågan vid liv. Och om hon förtjänar det? Ja, det är lite som att sjunga med i en ballad ? man måste känna varje ton, annars blir det bara tomt. Kärleken kräver sitt, och ibland undrar man om man är redo att spela hela låten, från intro till sista ackord
  • Agda90
    Anonym (Han med snygga tjejen) skrev 2024-09-20 10:00:42 följande:
    Jag har älskat henne, och jag tror faktiskt att jag fortfarande gör det. Jag vill älska henne, men just nu är det lite som den där gamla Bruce Springsteen-låten, "I'm on Fire": "I'm on fire, but I?m tired of fighting this desire." Det brinner liksom där inne, men frågan är om jag har energin att hålla lågan vid liv. Och om hon förtjänar det? Ja, det är lite som att sjunga med i en ballad ? man måste känna varje ton, annars blir det bara tomt. Kärleken kräver sitt, och ibland undrar man om man är redo att spela hela låten, från intro till sista ackord
    Ni är i 30 års åldern och har varit tillsammans i ca 2 år och du har tvivel om förhållandet. Livet är inte en dans på rosor eller en text i en låt. Det är vad vi gör det till. Ett förhållande kräver arbete, idag, imorgon och resten av livet om man vill att det ska fungera. 
  • Anonym (Em)

Tänker att det beror på hur du vill att relationen med din partner ska se ut. Finns massor av olika sätt att ha en relation på. Har ni ganska uppdelade liv spelar personligheten lite mindre roll. Ska ni däremot vara varandras bästa vänner och tillbringa de flesta vardagskvällar och helger ihop så är det personligheten som vinner i längden. 

• Anonym (Mini)

Jag kan förstå vad du menar ts, uppskattar själv skönhet mycket i allt. Har nästan alltid haft snygga partners, det jag märkt är att man till viss del vänjer sig så det spelar inte så stor roll till slut. Jag försöker att se till hur partnern får mig att känna mig, för det är vad som spelar roll. Men jag har svårt att bortse från utseendet, ibland undrar jag om jag är förälskad i ett vackert yttre. Det är ju inte sant eftersom attraktivitet sitter så mycket i personligheten.

Med det sagt så gillar jag dom med humor, där är väl min ultrasnygga partner inte helt samstämmig med mig. Har funderat på det här, att kunna vara lite galna tillsammans är viktigt för mig. Inte helt enkelt.

• Anonym (Mannen)

Det finns något som heter kompensationsfaktor. Ju snyggare en person är desto mindre har de behövt kompensera för sitt utseende under sitt liv Därför är snygga personer oftare tråkigare. Bianca Ingrosso var inne på detta nyligen.

De behöver lära sig att anstränga sig mer i relationer och den insikten behöver komma från dem själva. Det är svårt att övertyga. Iaf som partner. 

• Anonym (Kille)

Sexuell attraktion och utseende sitter ju inte automatiskt ihop även om de kan vara så. Nu är jag inte nån modell snygging alls. Men jag har träffat tjejer som jag anser vara väldigt snygga men det finns samtidigt tillfällen då tjejer som ser helt alldagliga ut gjort mig galen av kåthet och då har sexet också blivit bra!

detsamma gäller för tjejer med killar, träffade förra året en tjej som jag tänkte va på tok för snygg men jag frågade om en dejt och hon sa ja. Vi hade underbart sex några gånger och hon sa att hon kände sexuell attraktion direkt när hon träffa mig första gången och att det hade med min karisma att göra så det där går åt båda håll.

• Anonym (sm)
    Anonym (Han med snygga tjejen) skrev 2024-09-19 17:42:20 följande:
    Snygg men tråkig

Jag är tillsammans med en fantastisk snygg 33 årig kvinna. Hon är egentligen way out of my league rent utseendemässigt. Hon är otroligt snäll och verkar älska mig med hela hennes hjärta. Men hon är väldigt tråkig. Har ett stort bekräftelse behov. Är inte direkt allmänbildad. De få gånger vi har sex är det otroligt bra och jag har lite svårt att greppa att det faktiskt är jag som har sex med henne. När vi är ute får hon många blickar och hons känns nästan som någon typ av trofe. Kommer jag ångra mig om jag dumpar henne och på sikt hittar någon med en roligare personlighet?

Kommer du att ångra dig? Du menar väl kommer hon att ångra sig att hon spenderar sitt liv med en man som inte älskar henne? Var snäll och ge henne möjligheten att hitta en man som tycker att hon är ett kap på alla plan. 

Ge dig själv möjligheten till att hitta en kvinna som är rätt för dig.
  • Anonym (Gammal i gamet)
     Hon bryr sig om mig på ett sätt som få andra skulle göra, och sexet ? när vi väl har det ? är fantastiskt. Det finns en stark fysisk attraktion som jag inte tar för given.
    Om ni är ca 30 nu och du redan skriver "få gånger" och "sex, när vi väl har det" så undrar jag om ni kommer att ha sex alls om några år tyvärr.
    Hur ofta blir det nu?

Och om ert sex vore fantastiskt för henne hade hon väl velat ha mer av det, i början av en relation? 
    Eller är hon kanske inte en så sexuell person, utan ställer upp ibland och hoppas att du får fokus på annat när ni får barn. Kan du leva med det synsättet i längden? Eller kan du utveckla ert sexliv mer och ha en äkta kommunikation med henne om det, tror du?

Det känns lite som du blivit vald utifrån en lista med kriterier snarare än ren attraktion, men jag kan klart ha fel.

En kvinna kan vilja en sak med hjärnan för att mannen är bra, men tänder hon inte på honom blir det sällan bra ändå. Om er relation inletts i 50-årsåldern hade jag kunnat förstå det du skriver, men det är nog inte hållbart att du ska leva sexuellt frustrerad i 30 år med en snygg kvinna som du tycker har trist personlighet, anser jag.
  • Anonym (Glenn här igen. Glenn "Exet" Erixon.)

Vackra människor har det mycket lättare i livet och det resulterar ibland att de utvecklas personligt.

Man får uppmärksamhet och bekräftelse, det räcker och man behöver inte vara varesig bildad eller utbildad.

• Core
    Anonym (Han med snygga tjejen) skrev 2024-09-19 17:42:20 följande:
    Snygg men tråkig

Jag misstänker att du kommer bli en ensam man på sikt, hur du än gör
Svar på tråden Snygg men tråkig